افتتاح طرح‌های عمرانی شهری و روستایی با اعتبار ۳۴۳ میلیارد تومانی

ارک خبر- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح طرح‌های عمرانی شهری و روستایی در استان با اعتباری بالغ ۳۴۳ میلیارد تومان خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چهارشنبه به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) مدیرکل، معاونین و کارکنان بنیاد مسکن استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

حافظ باباپور در این جلسه گفت: تهیه و مطالعه طرح هادی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حدود ۲۰۱۳ روستا انجام شده است و در ۸۱۴ روستای آذربایجان‌شرقی طرح هادی اجرا و به اتمام رسیده است.

باباپور افزود: همزمان در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ ۳۴۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی اظهار داشت: سالانه مقاوم‌سازی ۱۲ هزار خانه مسکونی روستایی در استان برعهده ما است و بنیاد مسکن تاکنون توانسته است مقاوم سازی ۱۵۲ هزار واحد مسکونی در روستاها یعنی ۵۲ درصد خانه‌های روستایی را نوسازی و بازسازی کند.

وی به طرح عظیم نهضت قیر یارانه اشاره و خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تا سال ۹۷ حدود ۴۵ هزار تن قیر یارانه به این استان تخصیص یافته که بنیاد مسکن توانسته است تاکنون ۴۵۰ میلیون متر مربع از روستاهای استان را آسفالت کند. سهمیه قیر رایگان استان در سال جاری نیز حدود ۴۸ میلیارد تومان است.

باباپور افزود: بنیاد مسکن استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد در قالب طرح مسکن مهر و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد در قالب تأمین مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد احداث کرده است.

وی همچنین از ساخت ۱۰۰۵ واحد مسکونی برای محرومان توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز استان خبر داد.

وی در ادامه به عملکرد این بنیاد در حوادث سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۵ هزار واحد شهری در جریان زلزله ارسباران سال ۹۱، ساخت ۹۵۴ واحد در جریان سیل روستای چنار سال ۹۶ و ساخت ۳۵۰ واحد در جریان زلزله روستای ایوق شهرستان سراب در سال ۹۶ از جمله اقدامات بنیاد مسکن استان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا