دومین همایش بین المللی دانشگاه سبزدردانشگاه اصفهان برگزار می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دومین همایش بین المللی دانشگاه سبزدردانشگاه اصفهان برگزار می شود

جمشید اسماعیلی درنشست خیری باصحاب رسانه  اظهار کرد: با توجه به مخاطرات زیست محیطی، کمبود منابع آبی، محدودیت منابع انرژی و تحریم های ناعادلانه، حرکت به سمت مدیریت سبز یک ضرورت است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد:با اجرای طرح های مدیریت سبز در برخی دانشگاه ها، تعداد درختان سه برابر شده اما مصرف آب به یک سوم میزان قبلی رسیده است.
مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مدیریت سبز از مطالبات جدی جامعه از دانشگاه هاست و وزارت علوم نیز این موضوع را یکی از اولویت های خود قرار داده است.
وی افزود: امسال در این همایش، سامانه ارزیابی مدیریت سبز دانشگاه های کشور رونمایی می شود و دانشگاه ها از این پس می توانند اطلاعات عملکرد خود را در سامانه مذکور وارد کنند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه سال ۹۶ حدود ۶۰۰ طرح و سال گذشته نیز حدود ۶۰۰ طرح دیگر درباره طرح های مدیریت سبز از سوی دانشگاه ها به وزارت علوم معرفی شد، اضافه کرد: این طرح ها از نظر توجیه اقتصادی و زیست محیطی بررسی و در نهایت از بین آنها از حدود ۱۲۰ طرح منتخب حمایت های مالی به میزان حدود ۵۵۰ میلیارد ریال بعمل آمد.
همایش بین المللی دانشگاه سبز با هدف معرفی دستاوردهای عرصه مدیریت سبز در دانشگاه ها، تبادل علم و تجربه های مسوولان و کارشناسان و ایجاد زمینه های مناسب برای ارتقای عملکرد دانشگاه ها و تغییرات گسترده در جامعه روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
مهران زینلیان دراین  نشست خبری  اظهار کرد: دانشگاه اصفهان در رتبه بندی دانشگاه های برتر کشور جایگاه خوبی داشته و در  رتبه بندی دانشگاه های بین المللی  نیز مقام های خوبی به دست آورده است.
دبیر علمی همایش بین‌المللی دانشگاه سبز بیان کرد:این همایش  درهشت محور اصلی برگزار می‌شود که انرژی‌های تجدید پذیر، مدیریت پسماند، طراحی پردیس‌های دانشگاهی، پایداری و مدیریت مصرف انرژی و مدیریت آب و پساب از جمله این محورهاست.
وی افزود: تا این لحظه حدود ۸۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که ۵۰ مقاله واجد شرایط  برای ارائه در این همایش بودند.
وی افزود: کمیته های تخصصی متشکل از متخصصان ملی و بین المللی و کارشناسان فنی بر اساس فراخوان های اعلام شده از دانشگاه ها، صنعت و ارگان های مختلف  دراین همایش حضوردارند.
زینلیان بیان کرد:تاکنون پروژه‌های تحقیقاتی مشترک مختلفی با صنایع از جمله دو صنعت مهم فولاد و ذوب آهن برای کنترل و کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، بازچرخانی آب و تصفیه پسماندهای صنعتی داشته‌ایم که نتایج برخی از این پژوهش‌ها در همایش ارائه خواهد شد.
وی افزود: ۶۰۰ نفر از سراسر کشور و مهمان هایی از کشور های پاکستان، عراق، مالزی، کرواسی، اندونزی، مالزی و استرالیا در این همایش شرکت می کنند.
زینلیان اظهارکرد:پرفسور سومرو معاون علمی مؤسسه اکو به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی علمی در جلسه افتتاحیه حضور دارد.
دبیر علمی دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز تاکید کرد: شرکت های پیشتاز در مدیریت سبز از جمله شرکت های دانش بنیان و  سازمان های دولتی سیاستگذار و تصمیم گیرنده از جمله سازمان آب منطقه ای، سازمان برق منطقه ای، وزارت نیرو، وزارت نفت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این همایش حضور دارند.
خبرنگار:محبوبه عزیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا