نشست تخصصی “سلطان محمد تبریزی،‌ آثار و احوال او” در تبریز برگزار می‌شود

ارک خبر- دبیر جشنواره ملی نگارگری از برگزاری نشست تخصصی “سلطان محمد تبریزی،‌ آثار و احوال او” در تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رحیم چرخی گفت: با توجه به برگزاری جشنواره ملی نگارگری در تبریز و جهت پربارتر کردن این جشنواره برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست تخصصی با عنوان “سلطان محمد تبریزی،‌آثار و احوال او” با سخنرانی دکتر “یعقوب آژند” از اساتید برجسته و صاحب‌نظر دانشگاه تهران، اشاره کرد.

وی افزود: این نشست روز سه‌شنبه ٢٧ فروردین‌ماه جاری از ساعت ١۴ الی ١۶ در سالن آمفی تئاتر الغدیر دانشگاه هنر اسلامی تبریز واقع در خیابان آزادی،‌میدان حکیم‌نظامی برگزار می‌شود.

چرخی از اصحاب فرهنگ و هنر و علاقمندان به هنر اصیل نگارگری دعوت کرد تا در این نشست حضور یابند.

وی اظهار کرد: جشنواره ملی نگارگری با هدف شناساندن نقش و جایگاه نگارگری مکتب تبریز دوم در نگارگری ایران، شناساندن نقش و جایگاه سلطان محمد تبریزی و پیروان مکتب او در نگارگری ایرانی، تاثیر نگارگری مکتب تبریز دوم بر دیگر هنرها، شناساندن بیشتر آثار مکتب نگارگری تبریز دوم، بررسی تاثیر مکتب نگارگری تبریز دوم بر دیگر مکاتب نگارگری، شناسایی و معرفی آثار خلاقانه و ایده­‌های نو در نگارگری، بستر سازی و حمایت مناسب جهت رشد و تعالی نگارگران و ایجاد فضای گفت‌وگو و تبادل نظر بین هنرمندان نگارگر برگزار می‌شود.

چرخی گفت: بخش هنری جشنواره شامل نگارگری با موضوعات اشعار حیدر بابای استاد محمد حسین شهریار و پروین اعتصامی، تذهیب، گل و مرغ، تشعیر و مثنی سازی از آثار نگارگری مکتب تبریز است.

وی افزود: بخش پایانامه های برتر دیگر بخش این جشنواره است که طی آن در راستای اهداف جشنواره توسط هیات داوران پنج پایانامه برتر در مقطع تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری ) در حوزه‌های نگارگری مکتب تبریز دوم انتخاب می‌شود.

جشنواره ملی نگارگری توسط انجمن نگارگران آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز یازدهم اردیبهشت‌ماه جاری ساعت ١٧ در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا