قانون استخدام ۳ درصدی معلولان اجرا شود

ارک خبر- رئیس سازمان بهزیستی کشور بر اجرای قانون استخدام سه درصدی معلولان تاکید کرد و گفت: تفاهمنامه بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان امور استخدامی به منظور اجرای این قانون منعقد شده است.
به گزارش ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا روز یکشنبه در مراسم معارفه معاون امور مشارکت های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، افزود: کارگروه ویژه ای در زمینه اشتغال به دستور محمد شریعتمداری وزیر رفاه ابلاغ شد و روستائیان می توانند با ارائه سند ملکی روستایی از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای تولید و اشتغال زایی بهره مند شوند.
وی در ادامه از واگذاری و بهره برداری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به توانخواهان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: کمک و تسهیل گری برای تامین مسکن مددجویان در دستورکار قرار گرفته است که این طرح ها با مشارکت دولت، سازمان بهزیستی، بانک ها و شرکای اجتماعی اجرا می شود.
قبادی دانا، پیشگیری و توانمندسازی جامعه هدف را مهمترین رسالت بهزیستی دانست و افزود: منابع و اعتبارات مالی سازمان وابسته به بودجه دولت و کمک های مردمی است بنابراین نیازمند برنامه ریزی منسجم و دقیقی در این زمینه هستیم. باید پیش از آنکه سازمان های مردم نهاد کمک دهنده ما باشند، کمک گیرنده باشیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، یکی از وظایف اصلی سازمان بهزیستی را جلب مشارکت های مردمی و فعالیت گروه های داوطلب و استفاده از ظرفیت های موسسات غیردولتی دانست و افزود: در تلاش هستیم موانعی را که در سر راه افراد نیازمند است، رفع کنیم و به نوعی نظارت بر راهبردهای تسهیلگری افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبودیافته را عهده دار باشیم.
قبادی دانا با تأکید بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سطح رضایت مندی و توانمندی گروه هدف و خانواده آنان تصریح کرد: جلب مشارکت های مردمی و افزایش اعتماد مردم برای حضور داوطلبانه آنها بسیار حائز اهمیت است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور کمپین ‘همه در کنار هم باشیم’ را دنباله کمپین های ‘لبخند مهر’، ‘زمستانه’ و ‘عیدانه’ معرفی کرد و گفت: اینگونه فعالیت ها از اقدامات مثبت انجام شده توسط معاونت مشارکت های مردمی سازمان با هدف پذیرش کمک‌های مردمی برای یاری مردم آسیب دیده در حادثه سیل اخیر است.
بر اساس این گزارش، در این مراسم ذوالفقار یزدان مهر به عنوان معاون جدید امور مشارکت های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور منصوب شد.
به گزارش ایرنا، طبق ماده ۱۵ لایحه حمایت از حقوق معلولان، دولت مکلف است حداقل ۳ درصد از مجوزهای استخدامی رسمی، پیمانی و کارگری دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از سازمان‌ها، وازتخانه ها، موسسات، شرکت‌ها و نهادهای عمومی انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی را که از بودجه کشور استفاده می‌کنند، به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.
طبق تبصره یک این ماده، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، شرکت‌ها و نهادهای عمومی انقلابی مکلفند سه درصد از مجوزهای استخدامی خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند. سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به تخصیص این سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت اقدام و بر رعایت آن نظارت کند.
همچنین در تبصره ۲ این ماده آمده است: بالاترین مسئول دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی، شهرداری‌ها و بانک‌ها مکلف به اجرای دقیق مفاد این ماده هستند. متخلفان حسب مورد با حکم مراجع ذی‌صلاح به مجازات‌های مندرج در ماده ۴ این قانون محکوم می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا