آثار طبیعی ثبت شده در آذربایجان غربی به ۹ عنوان رسید

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ثبت ۴ اثر تاریخی و طبیعی در استانه نوروز در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی جلیل جباری،درجمع خبرنگاران در ارتباط با ثبت تعدادی از آثار تاریخی و طبیعی آذربایجان‌غربی در فهرست آثار ملی کشور اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و در آستانه نوروز چهار اثر تاریخی و دو اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

وی با بیان اینکه چهار طاقی تکاب مربوط به دوره ساسانی، پل فتحعلی‌خان افشار در تکاب، حمام قره‌بلاغ تکاب و قلعه سردار بوکان از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی بوده که در فهرست آثار ملی جا گرفته‌اند، افزود: همچنین دو اثر طبیعی آبشار سوله‌دوکل و دریاچه مارمیشو ارومیه در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیدند که با این اقدام تعداد آثار طبیعی ثبت شده در استان به ۹ عنوان رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به ارزشمندی میراث فرهنگی در اشکال و ابعاد مختلف چه به لحاظ مادی و چه معنوی و اهمیت حفاظت و نگهداری از این آثار، شناسایی و ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی کشور گام مهمی در جهت حفاظت و بهره‌مندی از این آثار است.

وی عنوان کرد: ثبت آثار میراث طبیعی هر کشور در فهرست میراث ملی یا جهانی، علاوه بر شناسایی آن اثر در بعد محلی – منطقه‌ای و ملی در بعد بین‌المللی و کمک به رشد روزافزون گردشگری فواید قابل توجهی را در بعد ملی دارد چرا که با ثبت این آثار حفاظت از آنها مستلزم توجه همگان بوده و لذا هر گونه تخریب یا تجاوز به عرصه و حریم آثار یاد شده مترتب برخورد قانونی شده و طبق قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیگرد قانونی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا