جشنواره بین المللی موسیقی دفاع و مقاومت در تبریز برگزار می شود

ارک خبر- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین المللی موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه در تبریز گفت: فراخوان این جشنواره چهارشنبه/ منتشر شد و صاحبان اثر تا پانزدهم خرداد ماه سال آینده فرصت شرکت در آن را دارند.
‘علی محرمی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه جشنواره در ۲ بخش گروه نوازی و آثار تولیدی برگزار می‌شود، ‌بیان کرد: بخش گروه نوازی، بر اساس موسیقی اقوام ایران و موسیقی کشورها بوده و اعضای گروه باید حداقل ٢ و حداکثر پنج نفر باشند و در بخش آثار تولیدی، آثار با محوریت موضوع جشنواره بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه آثار ارایه شده در هر بخش باید با کلام و محوریت موضوع جشنواره باشد، گفت: از هر گروه در هر بخش تنها یک اثر پذیرفته خواهد شد و هر هنرمند حداکثر در ۲ گروه می­تواند فعالیت داشته باشد.
محرمی اظهار داشت:‌ مدت زمان آثار در هر بخش باید بیش از ١٠ دقیقه نباشد و ارایه قطعات جدید در بخش گروه نوازی ( اجرا و منتشر نشده ) امتیاز ویژه خواهند داشت.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره به کارگیری هر چه بیشتر هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش های دفاع و مقاومت، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه هر بیشتر هنرمندان به مضامین دفاع مقدس، ایثار، شهادت، مقاومت، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی و ترویج مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه عنوان کرد.
وی ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر، موسیقی اصیل و بومی در زمینه موسیقی حماسی و تعامل با سایر هنرمندان کشوری و بین المللی، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری و گسترش گفتمان فرهنگی در سطح کشوری و بین المللی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پانزدهم خرداد ١٣٩٨ عنوان کرد و گفت: شرکت کنندگان در بخش گروه نوازی باید نمونه اجرای خود را به صورت لوح تصویری با کیفیت مطلوب به دبیرخانه ارسال کنند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در بخش آثار تولیدی نسخه نهایی اثر را در قالب لوح صوتی با فرمت MP٣ ٣٢٠KHz یا Wave و یا لوح فشرده تصویری ( نماهنگ ) به دبیرخانه واقع در تبریز- بلوار ٢٩ بهمن- بالاتر از بیمارستان ٢٩ بهمن- مجتمع فرهنگی و هنری تبریز- طبقه دوم- انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال کنند.
محرمی تاکید کرد: اشعار هر بخش باید به صورت تایپی و ذکر نام شاعر باشد.
براساس این گزارش جشنواره بین المللی موسیقی دفاع و مقاومت توسط انجمن موسیقی آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سطح بین المللی و با هدف ترویج فرهنگ دفاع، مقاومت، حماسه آفرینی، ایثار و شهادت از یازدهم تا سیزدهم تیرماه ١٣٩٨ در تبریز برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا