۴۰۰ قلم کالا به لیست کالاهای وارداتی مناطق آزاد اضافه می‌شود

ارک خبر- دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت از اضافه شدن ۴۰۰ قلم کالا به لیست کالاهای وارداتی مناطق آزاد خبر داد و گفت: در حال پیگیری برای حل مشکلات ناشی از تحریم‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، صادق نجفی در آیین افتتاحیه اولین هتل پنج ستاره منطقه آزاد ارس، اظهار کرد: امکان واردات چهار هزار قلم کالا بدون ثبت سفارش، فراهم و تدابیری برای واردات کالا در بازارچه‌های مرزی و ۲۰۰ میلیون دلار برای مزرنشینان تصویب شده است، مناطق آزاد باید در حوزه تولید، نجات‌دهنده کشور باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ارس امروز باید صادرات نفت کشور را هم انجام دهد، گفت: به دلیل وجود مزیت‌های ویژه همچون موقعیت جغرافیایی و انسان‌های خاص در این منطقه، می‌توان تهدید را به فرصت‌ها تبدیل کرد، اگر مردان و زنان آذربایجان در شرایط کنونی وارد نشوند، امکان حل مشکلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه منکر سختی‌ها، گرانی و مشکلات نیستیم، ادامه داد: کار دشمن، نقشه کشیدن است و از هر طریقی تلاش می‌کند تا ما نباشیم.

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه با تغییر نگاه نسبت به مناطق آزاد، شاهد رشد صنعت گردشگری در hین منطقه هستیم، گفت: طبق آمار سال گذشته، منطقه آزاد ارس بعد از تبریز، رتبه اول در حوزه گردشگری را دارد و این نیز نشانگر ضرورت تامین زیرساخت‌ها در این منطقه است.

وی افزود: امروز، شاهد احداث دو هتل چهار ستاره، دو هتل سه ستاره و یک هتل دو ستاره و راه‌اندازی قطار گردشگری “تبریز-جلفا” و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی-هنری در سطح بین‌المللی در منطقه آزاد،ارس هستیم.

وی در ادامه گفت: تمامی برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ در این منطقه اجرا شد و در این راستا از مسئولان امر قدردانی می‌کنیم.

آبدار در پایان خاطرنشان کرد: در اقتصاد بدون نفت، گردشگری باید به عنوان یک صنعت مطرح شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا