۲۱ هزار خانوار جدید تحت پوشش کمیته امداد اصفهان درآمدند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

مدیرکل کمیته امداد اصفهان:۲۱ هزار خانوار جدید تحت پوشش کمیته امداد اصفهان درآمدند

به گزارش ارک خبر: محمدرضا متین‌پورز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سال تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: توانمندسازی و اشتغال‌زایی مددجویان دو بحث مهم در کمیته امداد است

وی  با بیان اینکه در سال آینده حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، گفت: در ده ماه سال جاری ۹ میلیارد تومان برای ساخت و تعمیر مسکن دو هزار و ۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان اصفهان با بیان اینکه ۲۵ درصد هزینه‌های کمیته امداد توسط مردم تامین می‌شود ادامه داد: در کنار کمک‌های مردمی استفاده از نهادهای مختلف برای توانمندسازی مددجویان نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد:۱۵ هزار دانش‌آموز و ۳ هزار دانشجو از خدمات کمک تحصیلی کمیته امداد استان اصفهان بهره‌مند هستند و خدماتی از جمله هزینه لوازم التحریر، کتاب و مدرسه دریافت می‌کنند.

متین‌پور معاونت اشتغال را دیگر معاونت مهم کمیته امداد دانست  و افزود: استعدادسنجی مددجویان یکی از کارهایی است که انجام شده و فرد با توجه به همین استعدادسنجی برای شغلی کاندیدا شده و برای آموزش به فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزشی خصوصی معرفی می‌شوند.

وی همچنین در رابطه با ارائه تسهیلات و اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد گفت: ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات به مخاطبان پرداخت شده و ۵ هزار شغل هم ایجاد شد که در این راستا ۱۰ هزار نفر آموزش داده شده بودند، در ۵ هزار شغل ایجادشده حدود ۷ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی عنوان کرد: کمک‌های مردمی در استان اصفهان با توجه به شرایط اقتصادی موجود نه تنها کم نشده بلکه افزایش هم داشته است  ولی به علت تورم و گرانی سال جاری، با انبوه نیازمندان مواجه شدیم و۲۱هزار خانواده و به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان اصفهان اضافه شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه در کل استان اصفهان پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی را خواهیم داشت؛ پایگاه اصلی استان هم همین نمایشگاه خواهد بود؛ واقعاً مردم اصفهان مردم خیری هستند و حجم کمک‌های مردم زیاد است

وی با اشاره به این‌که روز جمعه هم جمع‌آوری کمک‌های مردم را در محل برگزاری نمازجمعه‌ها در سطح استان خواهیم داشت، عنوان کرد: مردم همچنین از طریق شماره گیری *۸۸۷۷*۱*۰۳۱# با تلفن همراه و ۰۹۶۸۸۷۷ با شماره ثابت و ارسال عدد ۱ به ۸۸۷۷ می‌توانند صدقات خود را پرداخت کنند.

خبرنگار:علیرضا هژبری

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا