۴۵ اثر به بخش رقابتی جشنواره فیلم تبریز راه یافت

ارک خبر – دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز و رییس هیات مدیره انجمن سینماگران آذربایجان شرقی گفت: ۴۵ اثر از بین ۱۶۹ اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، به بخش رقابت آن راه یافت.
۴۵ اثر به بخش رقابتی جشنواره فیلم تبریز راه یافت
به گزارش ایرنا، یونس مقدم روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این جشنواره در بخش جنبی و چهار بخش آزاد شامل بخش آذربایجان ویژه فیلم هایی که در مورد این خطه و تبریز ساخته شده، بخش ویژه در مورد موضوعات انقلاب، تبریز در گذر تاریخ، سبک زندگی اسلامی ایرانی و حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در این جشنواره در ۱۱ رشته به فیلم سازان جایزه اهدا می شود، اظهار داشت: موضوع فیلم های این جشنواره آزاد بوده و در قالب داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی است.
دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز یادآور شد: در حاشیه این جشنواره کارگاه ها و نشست های تخصصی و جلسات نقد و بررسی برگزار می شود.
مقدم ادامه داد: در بخش جنبی ۳ کارگاه آموزشی فیلم سازی، تدوین در شکل گیری روایت و رابطه تدوین با موضوع برای علاقه مندان به فیلم سازی برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنواره از مرتضی پوراثری پیشکسوت فیلم سازی و محمد احسانی مستند ساز استان تجلیل و جایزه فیلم اولی، جایزه ویژه سایت فیدان و جایزه ویژه حوزه هنری اهدا می شود.
رییس هیات مدیره انجمن سینماگران اذربایجان شرقی با بیان اینکه اعتبار این جشنواره یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است، اظهار داشت: از این میزان ۴۷۰ میلیون ریال برای فیلم سازان برتر تخصیص یافته است.
مقدم گفت: اولین دوره این جشنواره به صورت استانی برگزار شد و امسال دومین دوره آن در سطح شمال غرب برگزار می شود و در صورت حمایت دستگاه های استانی نگاه به آن می تواند به صورت رویکرد ملی باشد.
مقدم با اشاره به ضرورت تداوم این جشنواره ادامه داد: این روند نیاز به سازکار برای قرار گرفتن در تقویم سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد دبیرخانه دایم برای جشنواره فیلم تبریز نیاز دارد.
دومین جشنواره فیلم تبریز ۱۴ تا ۱۷ اسفند توسط انجمن سینماگران آذربایجان شرقی برگزار می شود.
نخستین جشنواره فیلم تبریز مرداد سال گذشته در این شهر برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا