کشتی‌گیر باسمنجی قهرمان جهان شد

ارک خبر- کشتی گیر آذربایجان شرقی با شکست حریف اوکراینی مدال طلای کشتی آزاد جام دان کلوف در بلغارستان را به گردن آویخت.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز هادی کشتی گیر آذربایجان شرقی و نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی، امروز در رقابت‌های روز پایانی کشتی آزاد جام دان کلوف در بلغارستان، در دیدار فینال، برابر الکساندر خوتسیانیویسکی اوکراینی با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی رسید و مدال طلای این رقابت‌ها را به گردن آویخت.

این کشتی گیر سنگین وزن ایران، پیش از این در دور مقدماتی ابتدا برابر کاسوی از آمریکا با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد، سپس در دومین مبارزه برابر دنگ نایب قهرمان جهان از چین با نتیجه ۸ بر ۴ به پیروزی رسید.

هادی در ادامه مسابقات ۵ بر ۲ نیکولاسگویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را شکست داد و در نیمه نهایی نیز در حالی که ۷ بر ۲ از دانیل لیگتی از مجارستان عقب بود در پایان به برتری ۱۳ بر ۸ رسید و فینالیست شد.

پیش از این حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم به ترتیب به مدال طلا و برنز این رقابت‌ها رسیدند و مصطفی حسین خانی نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماند.

گفتنی است، تیم ۴ نفره ایران در جام دان کلوف با ۲ طلای حسن یزدانی و پرویز هادی و برنز رضا یزدانی به کار خود در این رقابت‌های جهانی پایان داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا