نخستین دوره جشنواره ملی خوشنویسی در ملکان برگزار شد

ارک خبر- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان گفت: نخستین دوره جشنواره ملی خوشنویسی در ملکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سلطانپور در مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی خوشنویسی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی مشق عشق قدردانی کرد.

وی افزود: این جشنواره طی ۴ سال گذشته با موضوع فاخر ایثار و شهادت و نام شهید مدافع حرم شهید مراثی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسی ملکان و حمایت دستگاه های دولتی استان و شهرستان برگزار شده است.

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی نیز در این مراسم گفت:۴۱۰ اثر از ۲۰۰ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی مشق عشق ملکان از سراسر کشور رسیده بود که با رای هیات داوران تعداد ۱۶۰ اثر در دو بخش خطوط نستعلیق و شکسته به بخش نمایشگاهی راه یافت.

گفتنی است در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از برگزیدگان جشنواره خوشنویسی ملی مشق عشق تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است این جشنواره در دو بخش نستعلیق، شکسته نستعلیق برگزار و نفرات برتر هرکدام معرفی و از آنان تجلیل به عمل آمد.

در خط نستعلیق هیات داوران با تقدیر از سید رسول آقا میری، اکبر مشتاق پور، محمد عبدالهی، جواد شکوهی فر، سلیمان میری، محمد مهدی فرهنگی، سید علیرضا مطلبی و هادی را تقدیری ویژه، سید پیمان سادات نژاد را بعنوان نفر اول، مصطفی عابدینی نفر دوم و علی خیری نفر سوم معرفی کردند.

در خط شکسته نستعلیق هیات داوران با تقدیر از محمد اندرز، غلامعلی گوران، محمد رضا خدایاری و بانوان هیلدا خدر، رویا افرا و سرکار خانم اعظم ابهر چائی را تقدیری ویژه، امیر دانش مراغه ای را بعنوان نفر اول، یونس رضائی نفر دوم و فرامرز تیمور نژاد نفر سوم معرفی کردند.

داوران این دوره را یدالله کابلی، علی شیرازی، علی اشرف صندوق آبادی، میر حسین زنوزی، شهرام روحی و یوسف کله جاهی تشکیل می دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا