برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد در تبریز تجلیل شد

ارک خبر- مراسم نکوداشت برگزیده یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد و سی و ششمین جایزه کتاب سال ایران در تبریز برگزار شد.
برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد در تبریز تجلیل شد
به گزارش ایرنا، حسن کرمی نویسنده کتاب سفرنامه « رکابزنان در پی شمس» در سال جاری در بخش مستند نگاری موفق به کسب این جوایز شده است.
این کتاب شرح سفر عرفانی این نویسنده با دوچرخه از تبریز به عنوان دیار شمس تبریزی به قونیه دیار مولانا جلال‌الدین بلخی و دمشق محل حشر و نشر او است.
این کتاب در تابستان سال ۲۰۰۷ میلادی (شهریور ۱۳۸۶ شمسی) که از طرف سازمان یونسکو سال مولانا نام ‌گذاری شده بود منتشر شده است.
نویسنده کتاب رکابزنان در پی شمس روز پنجشنبه در این مراسم در شهر کتاب تبریز گفت: این کتاب نتیجه ۳ سفر با استفاده از دوچرخه است که سفر اول در قالب سیر آفاق انجام شده است.
حسن کرمی افزود: استفاده از دوچرخه در این سفر با هدف سیر انفس بوده و سفر سوم در قالب سیر در منابع عرفانی و تاریخی روی داده است.
وی یادآوری کرد: این سفر را در سال ۹۱ شروع کردم و بعد از گذشت ۵ سال از شروع سفر خود، کتاب رکابزنان در پی شمس را سال گذشته به چاپ رساندم.
در این مراسم جمعی از اهالی فرهنگ، اساتید دانشگاهی و نویسندگان مطرح تبریز از این نویسنده قدردانی کردند.
حسن کرمی قراملکی متولد سال ۱۳۶۲ در تبریز دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه شیراز است که از دوران کودکی علاقه زیادی به ادبیات و عرفان و سفر با دوچرخه دارد.
جایزه ادبی جلال آل احمد در بخش های رمان، داستان کوتاه، نقد ادبی، مستندنگاری و تاریخ نگاری هر سال برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا