مصوبات ستاد احیای زاینده رود دقیقا مصبوبات هیات وزیران است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مصوبات ستاد احیای زاینده رود دقیقا مصبوبات هیات وزیران است

حمید رضا قلمکاری: ستاد احیا زاینده رود با نگاهی ملی و نه منطقه ای ایجاد شد.
قلمکاری در جمع خبرنگاران آگاهی از ظرفیت‌های اکولوژیک برای داشتن توسعه پایدار را مهم دانست وتصریح کرد: اگر تا به حال به این موارد بی توجه بوده‌ایم از این پس باید به آن‌ها توجه کنیم زیرا بیش از این نمی‌توانیم محصولات کشاورزی آب بر را توسعه دهیم و از منابع آب‌های زیر زمینی برداشت کنیم.
وی در خصوص ستاد احیا زاینده رود گفت: این ستاد با الگو‌گیری از ستاد ملی نجات دریاچه ارومیه با نگاهی ملی و نه منطقه‌ای ایجاد شد و این متودولوژیک بر روی حوزه آب ریز زاینده رود به عنوان بزرگ حوزه فلات مرکزی ایران پیشنهاد شد و پس ازسه و نیم سال تلاش و پیگیری توانستیم مصوبه هیات وزیران را در ۱۶ دی ۹۷ دریافت کنیم.
وی افزود: ادامه این حرکت واگذاری اصل ۱۳۸ توسط نمایندگان استان اصفهان به این ستاد است و مصوبات این ستاد در حوزه زیرساخت و تخصیص منابع دقیقا مصوبات هیات وزیران است.
قلمکاری با تاکید بر اینکه فارغ از بحث‌های قومی و قبیله‌ای وبحث‌های با لادست و پایین دست باید بر حق آبه تالاب گاو خونی توجه ویژه کرد گفت: عدم توجه به این موضوع باعث ایجاد ابر چالش ریزگردها در فلات مرکزی ایران می‌شود و تا شعاع ۱۰۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد.
کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی دیگر اقدام این کمیسیون را جلوگیری از اجرای برنامه ششم توسعه، ماده ۳۱ بند پ عنوان و تصریح کرد: با جلوگیری از توسعه ۵۰۰ هزار هکتار باغات در اراضی شیب دار بالادست از توسعه باغات در چند استان از جمله اصفهان و فارس جلوگیری شده و هرگونه توسعه باغات در بالادست را به منزله بارگذاری مجدد روی ظرفیت‌های اکولوژیک است.
وی افزود: اخذ دو سوم از آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح ماده ۳۱ سند برنامه ششم توسعه بسیار مهم است و اگر این امر محقق نشود حدود ۸۰ میلیارد مکعب از آبی را که در دسترس داریم به عنوان سرمایه ملی از دست می دهیم.

خبرنگار:علیرضا هژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا