تبریز به هاب منطقه ای بازی های محلی تبدیل می شود

ارک خبر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: تبریز می‎تواند با اختصاص ۳۰۰ هکتار زمین برای احداث شهرک تفریحی در تبریز و تمرکز خدمات تفریحی در این شهرک به هاب بازی‎های محلی منطقه تبدیل شود.
تبریز به هاب منطقه ای بازی های محلی تبدیل می شود
جواد رحمتی عصر امروز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع بررسی هسته و پروز های گردشگری دومین سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی افزود: تفریح بخشی از جاذبه‎های گردشگری است که معمولا مغفول می‌ماند و با توجه به جذابیت و گستردگی بازی‎های محلی در تبریز این شهر می‎تواند هاب بازی‌های محلی منطقه باشد.
وی افزود: برندسازی در حوزه گردشگری نیز بسیار مهم است و در این راستا باید تلاش کنیم چند جشنواره شناسنامه‌دار آذربایجان در تقویم جشنواره‎های کشور قرار گیرد که این امر در جذب گردشگران داخلی و خارجی می‎تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
رحمتی همچنین با اشاره به تحقق ۶۱ درصدی اهداف نخستین سند تدبیر توسعه آذربایجان‎شرقی گفت: وقتی قرار است برای توسعه یک منطقه طرحی تدوین شود، اولین کار شناخت دقیق پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه است.
وی با بیان اینکه به نظر می‎رسد گردشگری مقوله‎ای ناآشنا برای برنامه‎ریزان توسعه کشور بوده و در گذشته نتوانسته‎ایم از داشته‎های فرهنگی، طبیعی و تاریخی خود بهره بریم، تشریح کرد: برای اینکه برنامه‎ای به توفیق کامل دست یابد باید نگاه برنامه‎ریزان به مسائل واقع‎بینانه باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‎شرقی یادآوری کرد: هنوز نگاه بیشتر مسوولان استان به سمت صنعت قوی‎تر از بخش گردشگری است و معمولا همه فکر می‎کنند راه‎اندازی واحدهای صنعتی مهمتر از توجه به مقوله گردشگری است که این نگاه باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه اگر خواسته‎ها با توانمندی‎ها متناسب نباشد، نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد، افزود: لازم است به ظرفیت‌های بومی استان توجه کنیم تا شاهد افزایش مشارکت و سرمایه‎گذاری در این حوزه باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا