صنایع آذربایجان شرقی بازوان توانمند اقتصادی استان هستند

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجار آذربایجان از زمان های قدیم پیشقراولان تجارت کشور هستند، گفت: صنایع و تولیدکنندگان بازوان توانمند اقتصادی استان هستند.
صنایع آذربایجان شرقی بازوان توانمند اقتصادی استان هستند
محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری رسمی از کارخانه چرم خاوران افزود: همدلی خوبی بین رجال و صاحبان فن و صنایع در این استان وجود دارد و باعث شده چرخ صنعت در این استان بخوبی بچرخد.
وی ادامه داد: صنایع استان توانسته اند خود را با تجهیزات و تکنولوژی های جدید دنیا همگام کنند که بسیار ارزشمند است.
پورمحمدی اظهار داشت: چرم، کیف، کفش و فرش تبریز از جمله صنایع پیشران این خطه است که در دنیا شناخته شده است.
وی اضافه کرد: اگر در پاره ای از زمان ها توجه به صنایع مغفول واقع شده و ناکارآمدی در سیستم های مدیریتی و یا اقتصاد و سیاست و روابط بین الملل نگذاشته صنایع توان خود را به منصه ظهور برسانند اکنون باید سعی کرد شکاف های بوجود آمده را پر کرد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تجار آذربایجان اگر اراده کنند خواهند توانست تمام موانع پیش رو را از بین بردارند و افتخار آفرینی کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز اگر می خواهیم مرگ بر آمریکا را واقعی و عینی کنیم باید ابتدا خود را باور داشته باشیم و سپس با هم افزایی توانمندی های خود به جایگاهی که در خور ایران اسلامی است در جهان دست یابیم.
پورمحمدی افزود: آذربایجان شرقی از زمان های قدیم از لحاظ صنعتی و تجاری نام آور بوده و امروز تولیدات کفش در شهر تبریز با کیفیت بالاست و به کشورهای اروپایی صادر می شود.
به گزارش ایرنا، امروز مدرنترین و بزرگترین کارخانه تولید کننده چرم سنگین ایران با ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری ، اشتغال زایی برای ۱۲۰ نفر و توان صادراتی به هفت کشور جهان با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا