پروازهای فرودگاه تبریز ۱۱ برابر شد

ارک خبر- مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: تعداد پروازهای سالانه فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به قبل از آن ۱۱ برابر افزایش یافته است.
پروازهای فرودگاه تبریز ۱۱ برابر شد
مصطفی صفایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه حمل و نقل هوایی با توجه به سرعت انتقال مسافر و بار نقش ارزشمندی در جابجایی کالا و مسافر ایفا می کند، افزود: فرودگاه تبریز بنا به اهمیت آن در منطقه شمالغرب کشور از ظرفیت بالایی برای جابجایی مسافر و بار برخوردار است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۵۷ سالانه یک هزار و ۴۶۰ پرواز در فرودگاه تبریز انجام می شد که این تعداد در سال گذشته به ۱۵ هزار و ۷۴۰ پرواز رسیده است.
صفایی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بطور متوسط روزانه چهار پرواز از این فرودگاه انجام می شد که این تعداد در سال گذشته به ۴۳ پرواز افزایش یافته که از این تعداد روزانه ۳۶ پرواز داخلی و هفت پرواز خارجی است.
وی افزود: تعداد مسافران جابجا شده توسط فرودگاه تبریز در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۵۷ بیش از ۱۰٫۲ برابر شده است.
مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان بار جابجا شده توسط سیستم حمل و نقل هوایی استان در سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۰۸ تن بوده که در مقایسه با عملکرد سال ۱۳۵۷ بیش از پنج برابر شده است.
وی گفت: در حالی که در سال ۱۳۵۷ شرکت هواپیمایی ملی تنها شرکت فعال در حمل و نقل هوایی استان بود در سال گذشته ۱۴ شرکت هواپیمایی در استان فعال بودند.
صفایی اضافه کرد: تنها مسیر پروازی فرودگاه تبریز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسیر تبریز- تهران و بالعکس بوده و پرواز به مقصد خارج وجود نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از فرودگاه شهید مدنی تبریز به ۱۰ فرودگاه داخلی و ۱۴ فرودگاه خارجی پرواز انجام شد.
فرودگاه تبریز در سال ۱۳۲۹ با مأموریت ارائه خدمات هوائی، پروازهای برنامه‌ای و غیر برنامه‌ای، آموزشی و نظامی برای مسافرین، متقاضیان و سایر ارگان‌های کشوری و تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی ICAO به بهره برداری رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا