بارش در آذربایجان شرقی ۶۷ درصد افزایش یافت

ارک خبر- مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: میانگین بارش در استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد افزایش یافته است.
بارش در آذربایجان شرقی ۶۷ درصد افزایش یافت
فرخ مطلبی فر، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در سال زراعی جاری ( از اول مهر تا ۲۰ بهمن) ۱۵۴٫۶ میلی متر بارندگی در استان روی داده است، افزود: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۹۲٫۱ میلی متر بود.
وی اظهار داشت: میانگین بارش در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت نیز ۳۸٫۳ درصد افزایش یافته به طوری که میانگین بارش در بلند مدت ۱۱۱٫۸ میلی متر گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سال آبی گذشته ( از مهر ۹۶ تا مهر ۹۷) ۲۸۴٫۸ میلی متر بارندگی در استان روی داده است.
مطلبی فر ادامه داد: نسبت بارش در بازه زمانی اول مهر تا ۲۰ بهمن امسال نسبت به سال آبی کامل سال گذشته ۵۴٫۳ درصد است.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا