۱۰ هزار واحد صنفی بدون مجوز در آذربایجان شرقی وجود دارد

ارک خبر- رییس اتاق اصناف تبریز از وجود و فعالیت افزون بر ۱۰ هزار واحد صنفی بدون مجوز در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این واحدها به زودی ساماندهی می شوند.
۱۰ هزار واحد صنفی بدون مجوز در آذربایجان شرقی وجود دارد
حبیب هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیشتر این واحدهای صنفی به دلیل مشکلاتی همچون مباحث مربوط به مکان، دارایی و مسایل وراثتی موفق به دریافت جواز کسب رسمی نشده اند که ساماندهی و رسیدگی به امور این واحدها برنامه ریزی شده است.
وی افزود: در زمان حاضر ۶۰ هزار واحد صنفی با جواز کسب در قالب ۷۴ اتحادیه در شهر تبریز و ۱۲۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان شرقی فعالیت دارند.
هاشمی به مشکلات موجود واحدهای صنفی استان به دلیل شرایط اقتصادی و رکود اشاره کرد و پرداخت سهم اصناف از محل جرایم تخلفات جرایم صنفی در راستای حل مشکلات مالی واحد بازرسی اصناف را خواستار شد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر واحد بازرسی اصناف در انجام ماموریت خود با مشکل بودجه و امکانات روبرو است که از محل بودجه اتاق اصناف تامین مالی می شود.
هاشمی با بیان اینکه بازار از نظر موجودی کالا در وضعیت مناسبی قرار دارد، در عین حال گفت: با توجه به نوسان قیمت ها و ریزش مشتری، با رکود روبرو بوده و واحدهای صنفی تحت فشار هستند.
وی افزود: محاسبه مالیات عملکرد اصناف منطبق با رکود حاکم بر بازار نیست و مالیات بر ارزش افزوده هم با توجه به نقایصی که دارد، نیازمند بررسی و بازبینی مجدد براساس واقعیت های فعلی بازار است.
هاشمی مهمترین مشکل صنوف تولیدی را کمبود و وارداتی بودن مواد اولیه به خصوص در صنوفی چون کفاشان دست دوز و قالیبافان و عدم تخصیص تسهیلات ارزان قیمت بانکی در راستای جبران کمبود نقدینگی و بهینه سازی دستگاه های تولید عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا