برگزاری جشن پایان گازرسانی درشهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی

ارک خبر- با بهره برداری از سه روستا در شهرستان ملکان جشن پایان گازرسانی در این شهرستان برگزار و به شهرستان سبز تبدیل شد. طی مراسمی با حضور نماینده محترم مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ،سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی ، مدیرعامل شرکت گاز ، امام جمعه ، فرماندار،بخشداران و دیگر مسؤولین شهرستان ملکان جشن پایان گازرسانی در سطح شهرستان ملکان برگزار و این شهرستان بعنوان شهرستان سبز معرفی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در این مراسم که در محل سالن اجتماعات فرمانداری ملکان برگزار شد مدیرعامل شرکت گاز استان با اعلام پایان گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای شهرستان ملکان و اعلان شهرستان ملکان بعنوان شهرستان سبز گفت : قبل از انقلاب اسلامی تنها ۸ شهر و یک روستا در کل کشور از گاز طبیعی بهره مند بودند، ولی هم اکنون با تلاش شبانه روزی شرکت ملی گاز ایران ، ۱۱۴۰ شهر و ۲۷۴۰۰روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
سیدرضا توحیدی افزود : پس از تأسیس شرکت گاز استان در سال ۱۳۶۸ و آغاز گاز رسانی به شهرها و روستاهای استان در حال حاضر ۶۲ شهر و۱۹۶۶ روستای آذربایجان شرقی گازرسانی شده است که ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۴.۵ درصد خانوار روستایی را تحت پوشش قرار داده و از نظر روستاهای گازدار رتبه سوم کشوری را دارا بوده می باشد .
وی با اشاره به پروژه هایی افتتاحی شرکت گاز در دهه فجر انقلاب امسال اظهار داشت : همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ۵۳۰ پروژه گازرسانی در استان آذربایجان شرقی افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
وی در خصوص اعتبارات پروژه های افتتاحی و اجرایی تصریح نمود : ٣۵٢ طرح بصورت افتتاحی و ۱۷۸ طرح به صورت کلنگ زنی خواهد بود که طرح های افتتاحی با اعتباری به میزان ۹۳ میلیارد تومان و طرح های کلنگ زنی با اعتباری به میزان ۲۹ میلیارد تومان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا