ذوب آهن اصفهان ، پیشگام استفاده بهینه و بازچرخانی آب در صنعت کشوراست

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

زیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در اصفهان :

ذوب آهن اصفهان ، پیشگام استفاده بهینه و بازچرخانی آب در صنعت کشوراست

نشست بررسی دستاوردها ، عملکرد و مشکلات ذوب آهن اصفهان با حضور دکتر محمد شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه ، دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان ، جمعی از مسئولین هلدینگ شستا  و مسئولین ذوب آهن اصفهان ، یک شنبه ۱۴ بهمن ماه در اصفهان برگزار شد.

دکتر شریعتمداری در این نشست گفت : بسیار علاقه مند بودم که با حضور در ذوب آهن اصفهان مادر صنعت فولاد کشور ، قدردان زحمات تلاشگران این شرکت باشم ، اما قطعاً در اولین فرصت در بین تلاشگران این شرکت حاضر خواهم شد .

وی افزود : ایجاد ذوب آهن اصفهان یکی از مهمترین ابعاد توسعه کشور را که بخش صنعت است ، رقم زد و در رشد ظرفیت تولید فولاد کشور که امروز به ۲۵ میلیون تن رسیده ، نقش مهمی ایفا نموده است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، افزایش بهره وری نیروی انسانی ، ایجاد امنیت شغلی و صیانت از نیروی انسانی را بسیار مهم دانست که در مجموعه موجب افزایش ارزش افزوده برای سازمان می گردد .

این مقام مسئول از ذوب آهن اصفهان به دلیل کاهش ۳۵ درصدی در مصرف آب قدردانی نمود و تصریح کرد  : این مجتمع عظیم صنعتی پیشگام استفاده بهینه و بازچرخانی آب در صنعت کشوراست.

دکتر شریعتمداری با اشاره به مشکلات ذوب آهن در تامین مواد اولیه ، گفت : این مجتمع عظیم صنعتی ، در راه اندازی معادن کشور نقش مهمی ایفا نموده و هم اکنون هم آرم آن در بسیاری از معادن می درخشد اما امروز با مشکلاتی مواجه است که برای حل آن باید اقدامات لازم در حوزه مدیریت و مالکیت معادن انجام شود .

دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان نیز در این نشست ، تلاشگران ذوب آهن اصفهان را ، سرمایه ای ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت : یکی از پروژه های مهمی که می توان با ریل تولیدی ذوب آهن به انجام رساند و ارزش بسیاری نیز برای استان اصفهان و صنایع این استان دارد ، پروژه قطار شهری از اصفهان به سمت غرب استان است که قطعاً اثرات زیست محیطی بسیاری دارد .

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات ذوب آهن در تامین مواد اولیه گفت : اقدامات مختلفی برای حل این مشکل در دست اقدام است . پروژه دوبانده شدن راه آهن بافق ، اصفهان که ردیف بودجه نیز دارد ، می تواند در این امر ، موثر باشد و هزینه های ذوب آهن را نیز کاهش دهد .

وی در ادامه اهتمام این شرکت در کاهش ۳۵ درصدی مصرف  آب را ، شایسته قدردانی دانست و گفت : رسیدگی به مشکلات ذوب آهن اصفهان اهمیت خاصی دارد و استانداری آمادگی لازم برای هر گونه حمایت از این واحد صنعتی را دارد .

دکتر محمد رضوانی فر مدیر عامل هلدینگ شستا نیز در این نشست از ایجاد یک میز تخصصی و کارگروه مستمر برای رسیدگی به مشکلات ذوب آهن اصفهان خبر داد و گفت : هم اکنون اقدامات خوبی برای تهاتر بدهی های این شرکت صورت گرفته است که تداوم دارد .

وی افزود : درجهت حمایت از سهام این شرکت ، منابع حاصل از دارایی ذوب آهن اصفهان در جهت افزایش سرمایه به کار گرفته می شود .

مدیر عامل هلدینگ شستا افزود : برای تامین مواد اولیه ذوب آهن ، تفاهم نامه در دست امضاء است تا ۶ و نیم میلیون تن سنگ آهن برای این شرکت تامین گردد .

وی در پایان ابراز امیدواری نمود که با همکاری و حمایت مسئولین ، این شرکت به روزهای اوج خود بازگردد .

احمد زمانی مدیرعامل شرکت صدرتامین ، در این نشست گفت : ذوب آهن اصفهان اگر چه در اصفهان است اما تاثیرات و اهمیت ملی دارد و قطعاً مشکلات و مسائل آن هم در سطح ملی قابل تحلیل است .

وی افزود : ذوب آهن اصفهان با امکانات کنونی خود قادر به تولید ۴ میلیون تن فولاد در سال است که هم اکنون این مقدار تولید ندارد . لذا تلاش ما این است که این ظرفیت محقق گردد تا مشکلات این مجموعه کاهش یابد .

مدیرعامل شرکت صدرتامین تصریح کرد : برخی خصوصی سازی های صورت گرفته ، غیر کارشناسی بود که متاسفانه ، بخش مهمی از این آسیب ها متوجه ذوب آهن اصفهان گردید و باعث شد این شرکت امروز با مشکل تامین مواد اولیه مواجه باشد .

زمانی گفت : ذوب آهن اصفهان باید سهم بیشتری در صنعت فولاد کشور داشته باشد . درا ین راستا با ریسک پذیری بالا به دنبال این افزایش سهم هستیم و امید است این صنعت ملی به ویژه در امر تولید ، شکوفاتر از گذشته گردد .

مهندس یزدی زاده ، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان نیز از دستاوردهای اخیر این شرکت خبر داد و گفت : همزمان با آغاز دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی ، تلاشگران ذوب آهن اصفهان موفقیت های خوبی حاصل کرده اند که خبر آن به زودی منتشر می شود .

وی افزود : هم اکنون پارت دوم ریل UIC60 ذوب آهن اصفهان برای تحویل به بازار آماده است و قراردادهایی نیز برای تحویل ریل منعقد شده است .

مهندس یزدی زاده گفت  : این شرکت امروز با توان و دانش تلاشگران خود قادر به تولید تمام انواع ریل مورد نیاز کشور می باشد .

وی تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان تنها با ۵۵ درصد ظرفیت خود کار می کند که این امر ناشی از مشکل تامین مواداولیه است و  برای حل این مشکل به حمایت دولت نیاز داریم که  اقدامات خوبی نیز در حال انجام است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا