طرح پوشش محوطه «شهریری» مشکین شهر رونمایی شد

ارک خبر- مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل از رونمایی طرح پیشنهادی پوشش بخش مکتب اوشاقلاری محوطه شهریری مشکین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: پوشش محوطه شهریری یکی از مطالبات مردمی بوده و بعد از بررسی و هم اندیشی در جلسات مکرر احداث آن به تصویب سازمان میراث فرهنگی رسیده است.
وی افزود: در ادامه با همت کارشناسان اداره کل، شکل سازه و مواد اولیه ساخت بررسی شد و در نهایت طرح پیشنهادی پوشش نیز به تصویب رسید.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل این سازه به شکل پیچ و مهره‌ای در قالب فلزی شیب دار قوسی شکل طراحی شده و به دلیل ویژگی آن برگشت پذیر است
فلاحی افزود: ماکت طرح در حال ساخت است که به محض اتمام در محوطه شهریری در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه پوشش سازه‌ای به شکل لایت پنل اجرا می‌شود و نحوه اجرا در جلسات متعدد کارشناسی شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: با برگزاری مناقصه این سازه تا سه ماهه نخست سال آینده اجرا می‌شود و می‌تواند منجر به حفاظت مطلوب و فنی از سنگ افراشته‌های واقع در این محوطه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا