پاساژهای قدیمی باید به استانداردسازی شیکه برق خود مبادرت کنند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر امور برق مرکز هشدار داد:

پاساژهای قدیمی باید به استانداردسازی  شبکه برق خود مبادرت کنند

۴۸۹ پروژه برق رسانی با اعتبار ۷ میلیارد تومان در امور برق مرکز شهرستان اصفهان به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر امور برق مرکز شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درنشست خبری بااصحاب رسانه اظهارکرد:مشترکین جدید در تک فاز ۱۰۷۷و ۳۳۴ مشترک سه فاز و ۲۰ مشترک دیماندی‌ و در مجموع ۱۴۳۱ مشترک جدید امسال به امور برق مرکز اضافه شده اندکه تعداد مشترکین جدید ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است

وی در مورد دلایل کاهش مشترکین نیز اظهار داشت: این کاهش به دلیل رکود در بخش ساخت و ساز و همچنین در این بخش از شهر بیشتر بافت موجود، بافت فرسوده بوده و این محدوده از شهر ظرفیت برای ساخت و ساز جدید ندارد مگر اینکه اقدام به نوسازی و احیای بافت فرسوده شود.

عریضی اهداف اجرایی پروژه ها را استفاده از فناوری های نوین، روشنایی معابر، زیبایی مبلمان شهری، کاهش انرژی  توزیع نشده، کاهش تلفات و خاموشی، ایجاد تعادل بار و افزایش ظرفیت شبکه برای انشعابات جدید عنوان کرد که در  ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: برای برق رسانی به ۱۴۵ هزارو۱۰۸ مشترک، ۶ دستگاه پست، ۳۲ فیدر، ۳۸۷ دستگاه پست و ترانس زمینی و هوایی و ۱۳۷۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی احداث و در مدار قرار گرفته است. همچنین، ۶۳ پست هوایی، ۳۲۱ پست زمینی، ۹ کیلومتر خط فشار هوایی و ۱۷۰ کیلومتر خط فشار زمینی در امور مرکز هست.

عریضی، مشترکان عمومی را ۶ درصد با ۲۲ درصد مصرف و مشترکان خانگی را ۶۱ درصد با ۴۲ درصد مصرف اعلام کرد.

وی ادامه داد: تعویض ۳۲۰ تیر برق فرسوده با هزینه ای در حدود ۱۷۰ میلیون تومان، استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه های فشار ضعیف هوایی با هزینه ا ی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان ،نصب دستگاه چراغ LED با هزینه ای در حدود ۱۵۰ میلیون تومان، ۳۸۱ کنتور سه فاز با اعتباری در حدود ۵۳۶ میلیون تومان، نصب ۴۷ کنتور دیماندی، تبدیل ۳۲ کنتور مشترکان به کنتورهای هوشمند فهام، ۴۰ کنتور تک‌ فاز عادی، ۲۲۴ کنتور سه فاز مستقیم و ۲۳۳ کنتور ۳ فاز از دیگر اقدمات این مرکز بوده است.

سید علیرضا عریضی ادامه داد: چشم انداز ما برای سال ۱۴۰۵ ارائه صد در صد خدمات به صورت الکترونیک به مشترکین است تا فوت و نقص عضو کارکنان و پیمانکاران به صفر برسد و سعی داریم تلفات شبکه را به ۵ درصد برسانیم  همچنین خاموشی مشترکین حداکثر ۳۰ دقیقه در سال به ازای هر مشترک باشد و مدیریت حداقل ۵۰ درصدی رشد بار،  همچنین صد در صد وصول مطالبات شرکت و طبق برنامه های شرکت حداقل ۹۰ درصد پروژه ها اجرا شده باشد.

وی در مورد شاخص های ایمنی امور برق مرکز گفت: در سال گذشته و ۹ ماهه سال جاری هیچ یک از کارکنان و پیمانکاران دچار فوت و نقص عضو نشده اند ضریب شدت حادثه و تکرار حادثه کمتر از اهداف تعیین شده برای شرکت بوده و میانگین امتیاز امور که  ۸۰ تعیین شده در این مرکز ۸۷٫۵ است.

مدیر امور مرکز به پاساژهای قدیمی برای جلوگیری از تکرار فاجعه پلاسکو هشدار داد و خاطرنشان کرد:  پاساژ جعفری در میدان عتیق، با برق کشی غیر استاندارد، بیشتر درمعرض خطر قرار دارد. همچنین، مراکز تجاری دیگری در سطح شهر مثل سپاهان و انقلاب هشدارهایی داشته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا