۴۴درصد صادرات آذربایجان شرقی کالاهای صنعتی است

ارک خبر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلاری استان در ۹ ماهه امسال گفت: بیشترین صادرات استان مربوط به گروه کالاهای صنعتی معادل ۴۴ درصد است.
۴۴درصد صادرات آذربایجان شرقی کالاهای صنعتی است
علی جهانگیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش ۷ درصدی صادرات غیرنفتی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: پس از کالاهای صنعتی، کالاهای کشاورزی، صادرات منطقه آزاد ارس، محصولات شیمیایی و پتروشیمی، فلزات، فرش و صنایع دستی، سنگ و مواد معدنی و تجارت چمدانی به ترتیب بیشترین میزان صادرات استان را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به هدفگذاری صورت گرفته در آغاز سالجاری مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد: ارقام مذکور بدون احتساب صادرات مجموعه مس سونگون است و از این رو رقم نهایی در پایان سال بدون شک بالاتر خواهد بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی با دیگر کشورها گفت: امروز تعامل اقتصادی خوبی بین کشور ایران و سوریه شکل گرفته است و فعالان اقتصادی استان می توانند از فرصت پیش رو به نحو شایسته ای استفاده کنند.
وی گفت: اعزام هیات تجاری از استان آذربایجان شرقی به این کشور هرچه سریع تر عملیاتی می شود.
جهانگیری ادامه داد: بخش خصوصی خود می تواند با تجربه ارتباط دیرین با کشورهای همسایه این هیات تجاری را مدیریت کرده و نسبت به ارتباط اقتصادی بین دو کشور پیش قدم باشد.
به گزارش ایرنا، کالاهای آذربایجان شرقی به ۹۸ کشور جهان از جمله عراق ، ترکیه، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر می شود.
کالاهای صنعتی شامل مواد اولیه و قطعات، اقلام سرمایه‌ای و ملزومات مصرفی و خدمات می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا