دوره صنعتی‌تر شدن اصفهان به سر آمده است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

خسروی:

دوره صنعتی‌تر شدن اصفهان به سر آمده است

کوروش خسروی رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست خبری اظهار کرد: به این دلیل باید صنعت سینما اصفهان را سر و سامان داد که ظرفیت اکولوژیکی اصفهان دیگر توان پذیرش هیچ کارخانه جدیدی را ندارد و باید به سمت توسعه صنایع خلاق به ویژه صنعت سینما گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سینماگران بزرگ کشور اصفهانی هستند، افزود: دوره صنعتی‌تر شدن اصفهان به سر آمده استاصفهان ظرفیت خیلی خوبی در حوزه صنایع خلاق و سینما دارد و لازم بود که یک حرکت اساسی در حوزه صنعت سینما داشته باشد بر همین اساس در شورا، تصمیم به برگزاری این نمایشگاه گرفته شد.

خسروی جذب استعدادها و حداکثر بهره برداری از ظرفیت های شهروندان، جذب سرمایه گذار و تعامل بین صنعت گران سینما را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

در ادامه رضا روحانی معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های نیروی انسانی که در اصفهان وجود دارد در راستای توسعه صنعت سینما و در حقیقت توسعه اقتصاد با بهره گیری از صنعت سینما اصفهان، در شورای شهر تصمیم به برگزاری نخستین نمایشگاه سینمایی گرفته شد .
وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط اقلیمی، زمینه برای فعالیت‌ها و توسعه صنعتی بیشتر نیست و باید به سمت توسعه صنایع خلاق حرکت کرد که مهمترین آن‌ها صنعت سینماست.

رییس کمیسیون فرهنگی ، ورزشی شورای اسلامی شهر خبر داد: نخستین نمایشگاه صنعت سینمای اصفهان از سی ام بهمن ماه تا سوم اسفندماه سال جاری با هدف معرفی سطح توانمندی نخبه‌گان، شهروندان و ایجاد تعامل بین سینما گران اصفهانی برگزار می شود.

 فریده روشن  دراین  نشست اظهار کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر و کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا، حمایت از نخبگان، جذب متخصصان و جلوگیری از مهاجرت آنها و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مشارکت بیشتر سمن‌ها در صنعت سینماست.

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی نخبگان فعال در رشته‌های تئاتر و سینما و نشان دادن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هنرمندان سینماگر اصفهانی است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا