اعتبار حمایت از بیماران صعب العلاج ۲۰درصد افزایش می یابد

ارک خبر- سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول سلامت ادامه می یاید و در مسیر حرکت تعمیر می شود و به خصوص بخش مربوط به حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج این طرح تقویت می شود و اعتبار حمایت از این بیماران ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد.
اعتبار حمایت از بیماران صعب العلاج ۲۰درصد افزایش می یابد
به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که نگرانی های وجود دارد که برخی داروها از لیست بیمه ها خارج شده اند، گفت: هیچ داوریی به ویژه داروهای اساسی از پوشش بیمه ای خارج نشده و این یک شایعه است. اگر موردی دارید حتما به دفتر من منعکس کنید.
وی ادامه داد: داروهای بیماران خاص، داروهای بیماران صعب العلاج و داروهای اساسی که در فارماکوپه (فهرست دارویی ایران) قرار دارند همگی تحت پوشش بیمه هستند و هیچ گونه مشکلی در این خصوص نداریم.
سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در طرح تحول نظام سلامت تجدید نظر شود، اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت با قدرت و سرعت ادامه خواهد داشت. من سال ۹۴ که در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت اداره امور مالی این طرح را داشتم عرض کردم ما قطار طرح تحول نظام سلامت را در هیچ ایستگاهی نگه نخواهیم داشت و بلکه در طول حرکت این مسیر را تعمیر خواهیم کرد.
نمکی توضیح داد: بسته هایی از طرح تحول نظام سلامت که شامل حمایت از بیماران صعب العلاج و بیماران خاص است را به خصوص در زمینه دارو و کاهش هزینه های کمر شکن از دوش مردم در خدمات بستری و ماندگاری پزشک در نقاط محروم تقویت خواهیم کرد و تامین منابع مالی آن در سال ۹۸ افزایش قابل توجهی نسبت به سال ۹۷ خواهد داشت و حداقل در رابطه با طرح تحول نظام سلامت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا