۷۶۱ دستگاه تراکتور به ناوگان کشاورزی آذربایجانشرقی اضافه شد

ارک خبر- رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجانشرقی گفت: در سالجاری ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل خط اعتباری مکانیزاسیون به کشاورزان استان پرداخت شد و کشاورزان نسبت به خرید ۷۶۱ دستگاه تراکتور و ۱۰ دستگاه کمباین اقدام کردند.
۷۶۱ دستگاه تراکتور به ناوگان کشاورزی آذربایجانشرقی اضافه شد
محسن قهرمان نژاد روز دوشنبه درحاشیه پلاک گذاری تراکتور در شهرستان هریس با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون استان در زمان حاضر ۱/۸۲ اسب بخار بر هکتار و بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: سعی ما با افزایش توزیع تراکتور به کشاورزان از محل خط اعتباری مکانیزاسیون افزایش این ضریب است.
وی یکی از معضلات در امر توزیع سوخت ماشین آلات کشاورزی را، نبود سندمالکیت و عدم پلاک گذاری ادوات کشاورزی دانست و گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده همه ماشین آلات کشاورزی باید حداکثر تا پایان اسفند ماه سال جاری پلاک گذاری شوند در غیر این صورت سوخت به آنها تعلق نخواهد گرفت.
وی افزود: اجرای طرح شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی و تراکتور های استان بر طبق مصوبات جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می شود.
قهرمان نژاد گفت: تمامی مالکین و صاحبان ادوات و ماشین های کشاورزی بدون پلاک حداکثر تا پایان اسفند ماه سالجاری باید نسبت به انجام پلاک گذاری اقدام کنند و از اولسال ۱۳۹۸ هیچگونه سوخت مایع به ماشینهای کشاورزی فاقد پلاک ارائه نخواهد شد.
وی با اعلام اینکه در استان آذربایجانشرقی بیش از ۹ هزار دستگاه تراکتور زیر ۲۵سال مشمول شماره گذاری هستند، گفت: از ابتدای اجرای طرح پلاک گذاری در استان، ۷ هزار دستگاه تراکتور با سن زیر۲۵ سال شماره گذاری شده است .
وی از کشاورزان و صاحبان ماشین آلات کشاورزی استان آذربایجانشرقی خواست: در سریعترین زمان با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان های خود، نسبت به تشکیل پرونده و شماره گذاری تراکتورها و کمباین اقدام کنند.
امروز در شهرستان هریس ۴۰ دستگاه تراکتور پلاک گذاری شد.
شهرستان هریس با حدود ۷۰هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا