استاندار آذربایجان شرقی بر حفظ اراضی کشاورزی استان تأکید کرد

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی بر حفظ باغات و اراضی کشاورزی استان و جلوگیری از تغییر کاربری آنها تأکید کرد.
استاندار آذربایجان شرقی بر حفظ اراضی کشاورزی استان تأکید کرد
محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در دیدار با فعالان بخش کشاورزی استان به مناسب هفته جهاد کشاورزی با قدردانی از همه فعالان بخش کشاورزی استان، گفت: ما امروز موظفیم خسارات به جا مانده از گذشته را جبران کنیم و اگر خود عامل خسارت دیگری باشیم در مقابل آیندگان مسئولیم.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور که با تحریم‌های سخت اقتصادی مواجهیم همه دلسوزان و خیرخواهان جامعه باید در کنار هم باشند و همه برای حل مشکلات تلاش کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع قطع درختان در منطقه ارسباران و هماهنگی و سرعت عمل دستگاه قضایی و سازمان‌های مسئول در این خصوص، گفت: جدیت مسئولان در این موضوع هم به سبب قدردانی از حساسیت جامعه و هم هشداری بود نسبت به اینکه نباید اجازه دهیم جنگل‌های ارسباران به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود.
وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی بخش بسیار مهم و حساسی است، افزود: با توجه به اهمیت این بخش، ممکن است برخی سوء استفاده‌ها انجام شود که پنهان کردن نیازمندی‌های غذایی مردم از آن جمله است.
پورمحمدی اظهارداشت: کسانی که در این شرایط جنگ اقتصادی، چنین تخلفاتی مرتکب می‌شوند مثل کسانی هستند که در زمان جنگ به دشمن اطلاعات می‌دهند.
وی با تأکید بر ارتباط نزدیک بخش کشاورزی با صاحب‌نظران و مراکز علمی و دانشگاهی، اظهار داشت: اگر امروز ۸۰ درصد هدررفت آب در بخش کشاورزی داریم به معنی این است که کشاورزی ما علمی نیست، در حالی که پیشرفت‌های کشاورزی در دنیا در سایه علم و فناوری است.
وی همچنین رعایت استانداردهای بین‌المللی در تولید محصولات کشاورزی را ضروری دانست و گفت: ما اگر محصولات استاندارد تولید نکنیم نمی‌توانیم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت: طرح‌های احیای این دریاچه در ستاد ملی که در دانشگاه صنعتی شریف مستقر است تصویب می‌شود، اما استان‌ها پاسخگو هستند.
وی افزود: لازم است محوریت احیای دریاچه ارومیه با استان‌های پیرامون آن باشد و به این منظور باید ستاد احیا در این استان‌ها تشکیل شود.
پورمحمدی در این دیدار همچنین بر حمایت از صادرات محصولات کشاورزی، توسعه کشت گلخانه‌ای و برنامه‌ریزی برای کشت فراسرزمینی تأکید کرد.
وی اظهار داشت: هفته جهاد کشاورزی فرصت مغتنمی برای ارزیابی عملکرد این بخش است و خوشبختانه امروز مشکل جدی در بخش کشاورزی استان نداریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و نمایندگان تشکل‌های غیردولتی بخش کشاورزی و اتحادیه‌های تولیدی و تبدیلی نیز در این دیدار آخرین وضعیت بخش کشاورزی و مسائل و مشکلات این بخش را مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا