بسکتبال ایران در رده چهارم آسیا ایستاد

ارک خبر- فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) رده‌بندی پایان سال خود در قاره آسیا را اعلام کرد که براساس آن ایران بعد از استرالیا، نیوزیلند و کره‌جنوبی در رده چهارم قاره کهن ایستاد.
بسکتبال ایران در رده چهارم آسیا ایستاد
به گزارش ایرنا، با به پایان رسیدن سال ۲۰۱۸ میلادی و آغاز سال جدید فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت تیم‌های آسیایی و تغییرات در مسابقات مختلف بین‌المللی اشاره کرد و نوشت: این تغییرات تاثیر زیادی در اعلام رده‌بندی تیم‌ها گذاشته‌است.
در این گزارش قید شده که با توجه به جهانی شدن استرالیا، نیوزیلند و کره‌جنوبی مشخص است که این سه تیم در رده بالای رنکینگ آسیا قرار می‌گیرند. طبق اعلام فیبا پس از این سه کشور، تیم ملی ایران ایستاده که با برد برابر فیلیپین در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی تقریبا صعودش به جام‌جهانی را قطعی کرده‌است.
فیبا در گزارش خود به وضعیت این تیم‌ها اشاره کرده و درباره ایران نیز نوشته‌است: تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی که توقعی وجود نداشت تا بدون چهار بازیکن از ترکیب‌ اصلی‌اش به ۲ برد در پنجره قبلی انتخابی جام‌جهانی برسد وارد رقابت‌ها شد. این تیم در این شرایط توانست فیلیپن را در خانه‌اش شکست دهد و در مانیل به یک برد ارزشمند برسد.
در این مسابقه بهنام یخچالی و محمد جمشیدی که جزو بهترین فورواردهای آسیا هستند با کسب ۴۷ امتیاز برای ایران نشان دادند که چرا این عنوان را در اختیار دارند و نقش زیادی در پیروزی تیم ملی بازی کردند. تیم ملی ایران در پنجره بعدی انتخابی جام‌جهانی در خانه برابر ژاپن و استرالیا بازی خواهد کرد و میزبان این ۲ تیم است. این انتظار وجود دارد که بسکتبال ایران بازیکنان اصلی‌اش از جمله ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی را دوباره در ترکیب خود در این ۲ مسابقه سنگین داشته باشد.
فدراسیون جهانی بسکتبال در این گزارش چین را هم در رده پنجم خود قرار داده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا