انجام نزدیک به ۸۰ هزار مأموریت توسط اورژانس آذربایجان شرقی

ارک خبر- رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ۹ ماهه امسال، ۵۰ هزار و ۵۵۶ ماموریت، توسط اورژانس تبریز و ۲۶ هزار و ۷۲۷ ماموریت در شهرستان‌ها انجام شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرزاد رحمانی در تشریح این خبر اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری، ۷۷ هزار و ۲۸۳ ماموریت تصادفی و غیرتصادفی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۶۰ هزار و ۵۴۱ مورد، ماموریت غیرتصادفی و ۱۶هزار و ۷۴۲ ماموریت تصادفی بوده است.

وی افزود: از مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی، ۴۲ هزار و ۷۳۹ مورد در تبریز و ۱۷هزار و ۸۰۲ ماموریت در سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی انجام شده است.

رحمانی بیان کرد: از مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی، ۳۰ هزار و ۲۳۶ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۷ هزار و ۲۳۵ نفر نیز در محل درمان شده‌اند.

وی افزود: ۱۶ هزار و ۴۲۶ نفر از مصدومان تصادفی به مراکز درمانی منتقل و یک هزار و ۴۹۴ مصدوم نیز در محل درمان شده‌اند.

وی ادامه داد: کارشناسان این مرکز، مرگ ۲۴۶نفر را در ماموریت‌های تصادفی و دو هزار و ۵۹ نفر را در ماموریت‌های غیر تصادفی در محل تایید کرده‌اند.

رحمانی اظهار کرد: نیروهای اورژانس استان در این مدت، چهار هزار و ۳۶۶ مورد ماموریت قلبی، ۶۴۵ مورد سکته مغزی، دو هزار و ۱۶۰ مورد مشکل تنفسی، ۲۸۵ مورد سوختگی، ۴۵۹ مورد نیز ماموریت مربوط به مسمومیت با مونوکسید کربن انجام داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا