ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس برگزار می‌شود

ارک خبر- مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس گفت: ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نورروز ۹۸برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ابراهیم نصیری با اعلام این خبر، اظهار کرد: این جشنواره یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری منطقه و استان بوده و همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی هفتم فروردین ۹۸ افتتاح می‌شود.

وی افزود: در ششمین دوره جشنواره گروه‌های هنری از مناطق آزاد کشور و چهار استان شمالغرب کشور حضور خواهند داشت، فراخوان جشنواره طی ماه جاری منتشر و با رونمایی از پوستر جشنواره عملا این رویداد مهم هنری در این منطقه شروع می‌شود.

وی بیان کرد: در سالجاری نیز با رفع نقاط ضعف سال‌های گذشته و در راستای توجه بیشتر به آیین‌های نوروزی، بخش آیینی به‌صورت مجزا ارزیابی و داوری شده و آیین‌ها در بخش رقابتی حضور خواهند داشت.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس ادامه داد: محدوده موضوعی فراخوان جشنواره نیز در حوزه‌های خاص مدنظر دبیرخانه محدود شده و امیدواریم گروه‌های هنری با توجه به فراخوان و ارائه نگاه‌های متفاوت به موضوعات مطرح شده بویژه موضوعات مرتبط با منطقه ارس بتوانند موجبات ارتقای کیفی آثار را نیز فراهم آورند.

پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس در نوروز ۹۷ و با حضور بیش از ۱۶۰ هنرمند هنرهای نمایشی در شهر مرزی جلفا در منطقه آزاد ارس برگزار و با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گروه‌های برتر تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا