نخستین دوره جشنواره تئاتر کافه ای در ارومیه آغاز به کار کرد

ارک خبر- نخستین دوره جشنواره تئاتر کافه ای با عنوان’ کاف-تا’ در ۲ کافه شهر ارومیه آغاز به کار کرد و برگزاری آن، تا چهار روز ادامه دارد.
نخستین دوره جشنواره تئاتر کافه ای در ارومیه آغاز به کار کرد
دبیر جشنواره تئاتر کافه ای ارومیه روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا با اشاره به ارسال ۱۸ اثر به این جشنواره گفت: آثار منتخب شامل هشت نمایشنامه در ۲ بخش مسابقه و ویژه تا روز جمعه این هفته اجرا می شود.
مرتضی نورپور با بیان اینکه تئاتر کافه ای در حوزه نمایش محیطی قرار دارد، افزود: آشتی با تئاتر، معرفی تئاتر محیطی و ارتباط هرچه بیشتر با مخاطب از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی اضافه کرد: نمایش های ‘برلین’، ‘آخرین نامه’، ‘ضلع اول عبد’ و ‘پاپ’ در ساعت های ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ روز سه شنبه اجرا شد و در روز چهارشنبه ‘ضلع اول عبد’، ‘آخرین نامه’ و ‘اسب های پشت پنجره’ در ساعت های ۱۶، ۱۸ و ۱۹ اجرا می شود.
وی با اعلام اینکه روز پنجشنبه نمایش های ‘برلین’، ‘خانم ها عاشق من اند’، ‘پاپ’ و ‘شب نشینی در جهنم’ در ساعت های ۱۶، ۱۷، ۱۸، و ۱۹ اجرا می شود، بیان کرد: در ساعت های ۱۶ و ۱۷ روز جمعه ‘شب نشینی در جهنم’ و ‘اسب های پشت پنجره’ به روی صحنه می رود.
دبیر جشنواره تئاتر کافه ای ارومیه با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر ‘کاف-تا’ در ساعت ۱۹ روز جمعه /هفتم دی/ در محل آکادمی تئاتر اورمیا برگزار می شود، افزود: آثار منتخب این جشنواره برای اجرای صحنه ای حمایت می شود.
به گزارش ایرنا در دهه ۹۰ شمسی با گسترش فرهنگ کافه نشینی در ارومیه و نیز کمبود فضا های نمایشی و با خلاقیت هنرمندان تئاتر، اجرای نمایش محیطی در کافه های این شهر گسترش یافته و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا