ثبت نام جشنواره شعر کوثر در مرند آغاز شد

ارک خبر- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند گفت: ثبت نام جشنواره منطقه ای شعر کوثر در دو بخش شعر فارسی و ترکی آذری آغاز شد.
ثبت نام جشنواره شعر کوثر در مرند آغاز شد
مهران فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه جشنواره شعر کوثر به صورت منطقه ای در شهرستان مرند برگزار می شود، اظهار داشت: در این جشنواره، شاعران و فرهیختگانی از منطقه شمال غرب کشور از جمله استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و همدان حضور دارند.
وی با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره شعر کوثر در شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه، گفت: گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به ویژه حضرت فاطمه و پاسداشت مقام والای شهادت و فرهنگ مقاومت، گرامی داشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره آسمانی ائمه اطهار و شناسایی استعدادهای جوان، از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش شعر فارسی و ترکی آذری برگزار می شود ابراز داشت: شعرای بزرگسال و استعدادهای جوان شامل شعرای زیر ۲۰ سال شهرستان می توانند در جشنواره شعر کوثر شرکت نمایند.
وی همچنین با اشاره به اینکه این جشنواره در موضوع مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و بانوان ذکر شده در قرآن کریم و معصومین، توصیف مقام رفیع مادر و منزلت زن و موضوع آزاد می باشد، افزود: به نفرات برتر در هر یک از موضوعات فوق، جوایز نفیسی اهدا می شود.
فرجی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند ارسال نمایند.
وی آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار را یکشنبه ٢٨ بهمن ١٣٩٧ اعلام کرد و گفت: آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای شعر کوثر مرند نیز روز سه شنبه ٧ اسفند امسال در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا