توزیع گاز به نیروگاههای آذربایجان شرقی ۱۲٫۵ درصد افزایش یافت

ارک خبر- مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از افزایش ۱۲٫۵درصدی توزیع گاز به نیروگاه های استان در سال جاری در مقایسه با هشت ماهه سال گذشته خبر داد و افزود: در هشت ماهه اول سال جاری بیش از یک میلیارد و۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش نیروگاهی مصرف شده است.
توزیع گاز به نیروگاههای آذربایجان شرقی ۱۲٫۵ درصد افزایش یافت
سیدرضا رهنمای توحیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه در هشت ماهه سال جاری بیش از ۵ میلیارد و۴۴۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده است، گفت: ۲۲ درصد مصرف استان در بخش خانگی، ۳۶ درصد دربخش نیروگاهی ،۲۰ درصد در بخش صنایع ،۷ درصد دربخش پتروشیمی و پالایشگاه، ۹ درصد در بخش CNG و ۶ درصد در سایربخش هاست.
وی افزود: در زمان حاضر ۶۴ شهرک و ناحیه صنعتی، منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس، شهرک سرمایه گذاری خارجی و تعداد ۶۰۹۰ مصرف کننده صنعتی جزء و ۱۷۱۵ صنعت عمده از جمله، پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه ، واحد ذوب و ریخته گری، فولاد، سیمان، ۱۶۳ جایگاه توزیع سوخت گاز طبیعی در استان، از مزیت اقتصادی و زیست محیطی این سوخت پاک در قالب بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار مصرف کننده بهره مندند.
آذربایجان شرقی دارای ۳ نیروگاه در تبریز، بناب و صوفیان است.
نیروگاه تبریز دارای ۲ واحد بخار ۳۵۰ مگاواتی و ۲ واحد گازی ۳۲ مگاواتی، نیروگاه صوفیان دارای ۴ واحد گازی ۲۵ مگاواتی و نیروگاه سهند بناب دارای ۲ واحد بخار ۳۲۵ مگاواتی است.
نیروگاه های آذربایجان شرقی روزانه به طور میانگین ۶ میلیون متر مکعب گاز مصرف می کنند که معادل ۶هزار تن مازوت است.
در چند سال گذشته با تامین سوخت گاز مصرفی نیروگاه های استان و کاهش مصرف مازوت، سهم واحدهای نیروگاهی در آلایندگی هوا کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا