۵۶ درصد مددجویان آذربایجان شرقی زن سرپرست خانوار هستند

ارک خبر- مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به زنان سرپرست خانوار گفت: ۵۶ درصد از خانوارهای زیر حمایت این نهاد با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
۵۶ درصد مددجویان آذربایجان شرقی زن سرپرست خانوار هستند
به گزارش ایرنا محمد کلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷۳ هزار خانوار زیر حمایت این نهاد قرار دارند.
وی با بیان اینکه ۳۲ هزار خانوار به علت فوت سرپرست زیر حمایت کمیته امداد استان هستند، افزود: ۴۹ درصد از مددجویان به علت فوت سرپرست خانوار زیر حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.
کلامی افزود: ۶ درصد با جمعیت چهار هزار و ۷۱۲ خانوار به علت طلاق و ۷۲۰ خانوار به علت زندانی شدن سرپرست زیر حمایت کمیته امداد استان قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از مددجویان به علت از کارافتادگی و ۱۳ درصد نیز به دلیل بیماری سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، بیان کرد: حدود ۱۷ هزار خانوار به علت از کارافتادگی و هشت هزار خانوار به دلیل بیماری سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی هستند.
کلامی با اشاره به آمار بالای مددجویان سالمند بالای ۶۰ سال تحت حمایت این نهاد، گفت: اکنون ۶۰ درصد با جمعیت حدود ۲۵ هزار نفر از مددجویان این نهاد زنان سالمند بالای ۶۰ سال هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام خدمات این نهاد با هدف بهبود وضعیت معیشتی و توانمندسازی خانواده‌های زیر حمایت اجرا می‌شود، بیان کرد: این موضوع با استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند، موجب خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا