کسب‌وکارهای الکترونیک به‌عنوان پروژه پیشران اقتصادی موردحمایت قرار می‌گیرند

ارک خبر- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: گسترش حجم اقتصاد الکترونیک در استان به‌عنوان یکی از برنامه‌های معاونت اقتصادی است و بر این اساس کسب‌وکارهای الکترونیک به‌عنوان پروژه پیشران اقتصادی در سطح استان مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه توسعه اقتصاد دیجیتالی استان اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از توان دیگر سازمان‌ها و نهادهای درگیر بخصوص اداره کل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم برنامه‌ای مشخص و هدفمند در این رابطه تدوین و عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه هدف‌گذاری مشخصی در بخش اقتصاد الکترونیک صورت نگرفته است و توسعه اقتصاد در این حوزه نیازمند توجه ویژه به کسب‌وکارهای الکترونیک است که بخش قابل‌توجهی از اقتصاد الکترونیک را به خود اختصاص داده است.

جهانگیری توسعه اقتصاد دیجیتالی را نیازمند ایجاد تعاملات و نگاه‌های جدید دانست و افزود: ما در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف و بخصوص تجار و تولیدکنندگان هستیم تا بتوانند با فعالان کسب‌وکارهای الکترونیک ارتباط دوسویه‌ای را ایجاد و نسبت به افزایش تولید و تجارت خود اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی، گفت: در بحث اقتصاد الکترونیک حجم تجارت و گردش مالی ایجادشده برای ما مهم است و ازنظر دولتی اگر ما بتوانیم حتی درصد اندکی در این بخش پیشرفت داشته باشیم خود قدم مهمی برای برنامه‌های آتی است.

وی با تأکید بر ضرورت تسهیل فعالیت های کسب‌وکارهای الکترونیک در سطح استان خاطرنشان کرد: ارتباط‌های ما با فعالان این بخش نباید یک‌سویه باشد و اگر یک‌قدم از طرف یک کارآفرین و یا مدیر کسب‌وکاری برداشته می‌شود باید ما نیز پیگیر مسائل مرتبط با این موضوع باشیم.

جهانگیری با اشاره به اشتغال‌زایی قابل‌توجه شرکت‌های فناور و فعال در بخش الکترونیک یادآور شد : اگر ما خود را جای یک نفر بیکار بگذاریم که چگونه روزگار‌می گذراند و چگونه بعد از روزها بیکاری با شرمندگی پیش خانواده خود حضور می‌یابد آن موقع است که باید درک کنیم که هرچقدر در این بخش‌ها کار شود کم بوده و حتی اگر یک نفر از این حوزه شاغل شود برای ما ارزشمند است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا