درخشش ورزشکاران آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی او- اسپرت

ارک خبر- رئیس کمیته او- اسپرت آذربایجان شرقی گفت: ورزشکاران آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی او اسپرت خوش درخشیده و توانستند یک نقره و دو برنز را به خود اختصاص دادند.
ایوب رستمی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تبریز با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی او اسپرت در همدان اظهار داشت:یازدهمین دوره مسابقات جام جهانی او-اسپرت تحت عنوان” بازی‌های بشر دوستی” از ۲۱ الی ۲۴ آذرماه در سالن ورزشی کارگران همدان برگزار شد.

وی افزود:در این رویدادبین المللی ۱۲۰ ورزشکار به میدان رفتند که ۵۰ نفر آنها ایرانی بوده که کشورهای افغانستان، سوریه، عراق، پاکستان، قبرس، هند، فنلاند و آمریکا در این رقابت‌ها شرکت کردند.

رئیس کمیته او اسپرت آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد:حسین نجفی به عنوان پرچمدار تیم ملی و ساینا بی غمان و مینا عشرتی به عنوان بازیکنان تیم ملی و سحر کرمی نژاد نیز به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان او-اسپرت ایران از استان آذربایجان شرقی در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند.

رستمی یادآور شد:در این مسابقات حسین نجفی مدال نقره و ساینا بی غمان و مینا عشرتی نیز مقام‌های برنز این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.

وی در ادامه گفت: همزمان بامسابقات جام جهانی “او-اسپرت، بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی کشور با شرکت هزارو ۶۰۰ ورزشکار از ۲۰ استان کشور حضور داشتند.

رئیس کمیته او اسپورت آذربایجان شرقی ابراز کرد: تیم “او-اسپرت” آذربایجان‌شرقی با ۳۴ نفر متشکل از بانوان و آقایان در رده‌های سنی بزرگسالان جوانان و نوجوانان در مسابقات کشوری اعزام شدند که تیم استان هم دربخش آقایان و بانوان خوش درخشیده و توانستند ۱۳ مدال رنگارنگ را به خود اختصاص دهند.

وی در ادامه تصریح کرد:او-اسپرت برگرفته از مهارت‌ها و بازی‌های بومی محلی، نبرد و زورآزمایی‌ها و هنرهای اقوام سنتی سرزمین پارس است که به شکل مؤثر و امروزی خود درآمده است که این رشته دارای بخش‌های هنری، ساحلی، رزمی و ذهنی است که واژه‌ها و تمام الفاظ به کارگیری شده در او-اسپرت پارسی است.

رئیس کمیته او اسپرت آذربایجان شرقی در پایان با تصریح بر اینکه او-اسپرت در اصل “ورزش‌های پارسیان اصیل” است، بیان کرد: این ورزش جایگاه ویژه‌ای در کشور و دنیا داشته امیدواریم مسئولان استان نیز توجه ویژه‌ای به این رشته‌ داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا