ذخیره سازی ۳۰ هزار تن سیب و ۴۰ هزار تن پرتقال برای ایام عید/ قیمت خرید پرتقال ۱۶۸۰ تومان اعلام شد

ارک خبر- در اولین جلسه کمیته راهبردی ملی طرح تنظیم میوه ایام پایانی سال ۹۷ مقرر شد ۳۰ هزار تن سیب و ۴۰ هزار تن پرتقال برای این ایام ذخیره‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدعلی طهماسبی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: صادرات سیب در سال گذشته ۸۰۴ هزار تن بود که اگر صادرات بر همین منوال ادامه داشته باشد با توجه به آسیبی که امسال به باغات سیب وارد شده، قیمت سیب بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: اگر قرار به ذخیره‌سازی باشد، باید به سازمان تعاون روستایی کمک شود. خواست ما این است قیمت‌هایی که تصمیم‌گیری می‌شود به عنوان قیمت سقف و مقطوع اعلام شود به این دلیل که سیب صادر خواهد شد و نمی‌توان جلوی این کار را گرفت.

قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه این نشست تصریح کرد: کار ما از نظر میزان قیمت نسبت به سال قبل متفاوت خواهد بود و سازمان تعاون روستایی در این سال، نیازمند کمک است. ما قبل از هر کاری باید بگوییم چقدر و با چه قیمتی می‌خواهیم سیب را خریداری کنیم. میزان ذخیره‌سازی باید ۳۰ هزار تن تعیین شود.

وی افزود: ما در زمینه پرتقال نگرانی زیادی نداریم اما سیب شرایط ویژه‌ای دارد ما باید با توجه به اطلاعاتی که داریم و تراکش منابع، باید تراکنش ذخیره را متراکم کنیم. این کالا باید در استان‌های مورد نظر ذخیره‌سازی شود.

کاظم‌نژاد در ادامه اذعان داشت: باید بر روی میزان ذخیره‌سازی، نحوه خرید و کاهش میزان تراکنش ذخیره‌سازی تمرکز و تصمیم‌گیری کنیم.

طهماسبی معاون امور باغبانی جهاد ادامه داد: امروز در شبکه‌های مجازی همه از استان‌های دیگر خبر دارند و قیمت‌ها هر روز در صفحه سایت‌ها به روز می‌شود لذا سازمان تعاون روستایی هم فرصت برای قیمت‌گذاری تک به تک استان‌ها را ندارد در حالی که وزیر از آقای شیرزاد گزارش روزانه می‌خواهد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در ادامه گفت: در زمینه ذخیره سیب میزان ۳۰ هزار تن تصویب شد و مدیران سازمان تعاون قیمت سیب را در شش استان تا دو روز دیگر اعلام می‌کنند.

شیرزاد در زمینه میزان و قیمت پرتقال ذخیره سازی شده در سردخانه‌ها اذعان داشت: قیمت پرتقال ۱۶۸۰ تومان تصویب شد و مقرر شد ۴۰ هزار تن پرتقال ذخیره سازی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا