تقدیر دانشگاه نیویورک از طراح موزه سینمای کودک

خبرگزاری ارک: دانشگاه معتبر اف.آی.تی در نیویورک از پنج فارغ التحصیل نمونه‌اش طی ده دوره گذشته رشته طراحی فضاهای نمایشگاهی این دانشگاه، با اهدای تندیس قدردانی کرد که یکی از این تقدیرشدگان عسل شاکری است.

به گزارش ایسنا، عسل شاکری که دو سال پیش برای طراحی موزه سینمای کودک به دعوت مدیرعامل وقت موزه سینما به ایران آمد، در حال حاضر جهت برگزاری چند ورک‌شاپ دانشگاهی و تخصصی در زمینه طراحی موزه و همچنین تطبیق طرح اولیه موزه سینمای کودک با محل جدید آن، تحت نظر و شرایط مدیریت جدید موزه سینما در ایران به سر می‌برد.

او یکی از پنج فارغ التحصیل برگزیده دانشگاه اف ای تی است که در سالهای اخیر به‌عنوان مشاور و داور پایان‌نامه‌های دوره فوق لیسانس این رشته، همکاری خود را با این دانشگاه ادامه داده و به طور ویژه در زمینه طراحی موزه، تجربیات مفیدی داشته است.

عسل شاکری در سفر قبلی‌اش به ایران در گفت‌گویی با ایسنا درباره‌ی ویژگی‌های موزه کودک که در مراحل راه‌اندازی است، گفته بود: از ویژگی‌های مهم موزه‌های کودکان، امکان دست زدن به همه چیز و کشف کردن است! در موزه سینمای کودک ایران نیز طراحی برای چنین تجربه‌ای خیلی مهم است.اطلاعات نوشتاری باید در کمترین حد ممکن باشد و بچه‌ها باید با احساس امنیت و اختیار، با موضوع و فضا ارتباط برقرار کنند. آن‌ها غیرمستقیم درباره فیلم‌ها و تاریخ سینمای کودک مطالبی یاد می‌گیرند و با تاریخ سینمایی که شاید خیلی از فیلم‌هایش را هم ندیده باشند آشنا می‌شوند.

او همچنین مطرح کرده بود: کودکی که به این موزه می‌آید شاید شهرموش‌ها، گلنار، پاتال، دزد عروسک‌ها، گربه آوازه خوان، کاکلی، الو-الو من جوجوام و خیلی از آثار سینمای کودک ایران را ندیده باشد، به همین دلیل این موزه باید طوری طراحی شود که آن کودک دلش بخواهد شهر موش‌ها، گلنار و … را ببیند و بپرسد این فیلم چیست؟ این عروسک کیست؟ چرا من آن‌ها را ندیده‌ام؟

عسل شاکری یادآور شده بود: در سال‌های اخیر متاسفانه فیلم‌های کودک زیادی برای بچه‌ها ساخته نشده و امیدوارم که این موزه کمکی باشد برای توجه بیشتر فیلمسازان و مسئولان به اهمیت ساخت فیلم برای کودکان ایرانی.

دکمه بازگشت به بالا