شناگر مهابادی رکورد جامعه معلولان کشور را شکست

ارک خبر- رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «شاهو محمدی» شناگر معلول این شهرستان همزمان با سوم دسامبر /۱۲ آذر/ روز جهانی معلولان، شعار «معلولیت محدودیت نیست» را در عمل نشان داد و رکورد جامعه معلولان ایران را در بخش شنای استقامت شکست.
شناگر مهابادی رکورد جامعه معلولان کشور را شکست
قرنی مصطفی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: به مناسبت روز جهانی معلولان نابغه شنا معلولان ایران با حضور کمیته رکورد زنی ورزش های همگانی صبح امروز در استخر مخابرات ارومیه اقدام به رکوردشکنی کرد.
وی ادامه داد: این شناگر نونهال توانست در بخش شنای استقامت با طی مسافت ۲ هزار و ۴۸۳ متر و ۲۰ سانتیمتر در مدت یک ساعت رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.
مصطفی پور اضافه کرد: شاهو محمدی با شعار ‘یک کروموزم اضافه دلیلی برای مخفی شدن در پستوی خانه نیست’ توانست این رکورد جدید را به ثبت برساند.
رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: علی نصیری به عنوان مربی و مشوق شاهو محمدی در ثبت این رکوردشکنی بود.
مصطفی پور یادآور شد: این ورزشکار معلول امسال نیز توانست در مسابقات شنای المپیک ویژه ایران قهرمان شود و به عنوان تنها قایقران مبتلا به سندروم داون کشور معرفی شود.
به گزارش ایرنا، از سال ۱۹۹۲ که سوم دسامبر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز معلول اعلام شد هر سال در سراسر دنیا موسسات خیریه و دست اندرکاران این حوزه تلاش می کنند تا آگاهی همه اقشار جامعه را در این خصوص ارتقاء دهند.
شاهو محمدی دانش آموز پایه چهارم مدرسه استثنایی میرزا رسید شافعی مهاباد است؛ هم اکنون سه هزار و ۳۰۰ معلول در شهرستان مهاباد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
بر اساس آمار سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۹۷ در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معلول در ایران وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا