۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی تبریز خصوصی نشده است

ارک خبر- قائم مقام شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: ۹۸ درصد ناوگان اتوبوسرانی تبریز در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و چابک سازی سازمانی به بخش خصوصی واگذار شده است و تنها ۲ درصد خصوصی نشده است.
۲ درصد ناوگان اتوبوسرانی تبریز خصوصی نشده است
به گزارش ایرنا بهنام اصلی‌زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع ۷۲ خط اتوبوسرانی ۷۰ خط به بخش خصوصی واگذار شده که بر این اساس درصد بالایی از خطوط شرکت واحد در ناوگان تحت نظارت بخش خصوصی فعالیت می‌کند .
وی ادامه داد: این موضوع با اشتغالزایی و کاهش هزینه‌های اجرایی شرکت واحد و افزایش خدمات، مسئولیت شرکت‌های تعاونی و بهره‌برداران خطوط را که در قالب بخش خصوصی به همشهریان عزیز ارائه خدمات می‌کنند، دوچندان می‌کند.
اصلی زاده گفت: استفاده از مشارکت بخش‌های خصوصی و ایجاد فضای رقابتی بین ارائه کنندگان خدمات و افزایش کیفیت به همراه کاهش هزینه‌ها، کوچک کردن بدنه اجرایی و به طور کلی تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی سازمان اتوبوسرانی مد نظر است .
وی افزود: با ارائه خدمات مناسب و همچنین برخورد مناسب رانندگان و کمک رانندگان با مسافران و شهروندان، رضایت بیشتر شهروندان از خدمات اتوبوسرانی جلب می شود.
روزانه افزون بر۶۲۰ هزار جابجایی در سطح شهر تبریز توسط بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال انجام می شود که از این تعداد، ۴۷۵ دستگاه مربوط به اتوبوس‌های خصوصی و بقیه مربوط به بخش دولتی است.
کلان شهر ۱٫۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا