کتاب مشاهیر مدفون در تبریز منتشر می شود

ارک خبر- مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: برای اولین بار، کتاب جامع مشاهیر و نام آوران مدفون در تبریز به همت سازمان آرامستان های شهرداری تبریز تدوین، چاپ و منتشر می‌شود .

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، احد فلاحی با اعلام این خبر گفت: تبریز، شهر مردمانی است که در برهه‌های مختلف تاریخی حماسه ساز بوده و توسط نام آوران خود افتخارات زیادی در تاریخ ثبت کرده اند، از این رو و در جهت پاسداشت مقام شامخ این بزرگان، قبور مطهر این مشاهیر گرانقدر و حماسه ساز که در مقاطع تاریخی مختلف این شهر کهن تاثیر گذار بودند، شناسایی و ساماندهی خواهد شد .

وی با اشاره به لزوم ارج نهادن به این شخصیت‌های تاریخی و نام آور تبریز گفت: سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز بر شناسایی و ساماندهی قبور مطهر علما، شعرا و مشاهیر ارزشمند تبریز عزم جدی دارد و در تلاش است علاوه برشناسایی و ساماندهی این قبور به تدوین کتاب جامع و ارزشمند مشاهیر و نام آوران تبریز که برای اولین بار در این شهر اتفاق خواهد افتاد اقدام کند .

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز اظهار کرد: این پروژه فرهنگی با هدف آشنایی بیشتر مردم با زندگینامه و خدمات این حماسه سازان تاریخی اجرا می‌شود .

گفتنی است: پس از شناسایی قبور مشاهیر تبریز در راستای مصوبات شورای اسلامی کلانشهرتبریز بنای یادبود آنها در محل دفنشان احداث خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا