جشنواره فیلم تبریز باید ویترین سینمای منطقه باشد

ارک خبر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره فیلم تبریز باید به ویترین سینمای منطقه تبدیل و برند سینمای آذربایجان شرقی شود.
جشنواره فیلم تبریز باید ویترین سینمای منطقه باشد
به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز سه شنبه در نشست خبری دومین جشنواره فیلم تبریز افزود: این جشنواره باید در جریان فعالیت های سینمایی استان تحرک و شتاب ایجاد کند.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در حوزه سینما دارای پیشینه قوی و ظرفیت های زیادی است، اظهار داشت: سینمای استان در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته و با تلاش فعالان حوزه سینما این روند باید شتاب بیشتری بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال گذشته برای اولین به دبیرخانه جشنواره فیلم تبریز ۱۳۰ فیلم ارسال شد، یادآوری کرد: پیش بینی می شود برای دومین جشنواره آثار بیشتری ارسال شود.
محمدپور ادامه داد: برای برگزاری دومین جشنواره فیلم تبریز یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در صورت استقبال از بخش چشم انداز جشنواره و ارسال فیلم های بلند به آن این اعتبار قابل افزایش است.
وی گفت: این اداره کل در کنار سینماگران استان بوده و جشنواره یاد شده باید استمرار یابد و همه جانبه از آن حمایت شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی کارکردهای مهم این جشنواره را بسترسازی برای تولید کارهای مهم سینمایی، تولید، هدایت و جهت دهی ذائقه های مردمی به حوزه سینما و تولیدات سینمایی، معرفی قابلیت های استان، شناسایی استعدادها و پدیده های نو و ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه اعلام کرد.
محمدپور با اشاره به مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه سینمای استان به ویژه بخش اکران افزود: برای ارتقای ظرفیت پخش و اکران سینمای استان در سال جاری و سال ۹۸ برنامه ریزی لازم انجام شده است.
وی با بیان اینکه جلب رضایت مخاطب سینما برای ما مهم است، گفت: تولیدات سینمایی باید به نشاط اجتماعی و امید در جامعه و جلب مشارکت اجتماعی منجر شود.
دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز نیز در این نشست گفت: این جشنواره در چهار بخش آزاد مختص فیلم سازان استان، سینمای آذربایجان مختص فیلم سازان سراسر کشور، چشم انداز سینمای آذربایجان مختص فیلم های بلند و بخش جنبی مختص مرور آثار فیلم سازان آذربایجان غربی است.
امیر مرتضوی افزود: در بخش ویژه این جشنواره به بهترین فیلم کوتاه که به موضوعات کالای ایرانی، انقلاب اسلامی، تبریز در گذر تاریخ و فرهنگ نگاه موثر و هنرمندانه داشته باشد، جوایزی اهدا می شود.
وی با بیان اینکه به ۱۹ رشته در این جشنواره جوایز اهدا می شود، اظهار داشت: موضوع فیلم های این جشنواره آزاد بوده و در قالب داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی است.
دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز یادآوری کرد: در حاشیه این جشنواره کارگاه ها و نشست های تخصصی و جلسات نقد و بررسی برگزار می شود.
مرتضوی ادامه داد: فراخوان جشنواره یاد شده امروز/سه شنبه/ منتشر شده و فیلم های راه یافته به آن اوایل اسفند اعلام می شود.
به گزارش ایرنا همچنین در این نشست پوستر دومین جشنواره فیلم تبریز از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان این حوزه و اصحاب رسانه رونمایی شد.
دومین جشنواره فیلم تبریز ۱۴ تا ۱۷ اسفند توسط انجمن سینماگران آذربایجان شرقی برگزار می شود.
نخستین جشنواره فیلم تبریز مرداد سال گذشته در این شهر برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا