تیم ملی بسکتبال ایران جهانی شد

ارک خبر- تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدارش از پنجره پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی، فیلیپین را شکست داد و حضورش در جام جهانی ۲۰۱۹ را قطعی کرد.
تیم ملی بسکتبال ایران جهانی شد
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران به برد برابر فیلیپین نیاز داشت تا گامی بلند به سمت جام جهانی بسکتبال در سال ۲۰۱۹ بردارد و توانست در این دیدار خارج از خانه با نتیجه ۷۸ بر ۷۰ به پیروزی برسد و حضورش در جام جهانی را قطعی کند.
کوارتر اول بسیار نزدیک شروع شد و دو تیم در حملات خود پراشتباه بودند اما فیلیپین با استفاده از قدرت شوت های سه امتیازی اش سعی داشت برتری ایجاد شده از ابتدای مسابقه را حفظ کند. دو تیم پایاپای حرکت می کردند. میزبان شوت های پیرامونی و نفوذهای سریع به زیر سبد و ایران نیز با استفاده از قدرت زیر سبد امتیاز می گرفتند. ایران در این کوارتر با اینکه از حریفش عقب بود اما عملکرد دفاعی خوبی داشت تا آخرین لحظه سایه به سایه حریفش پیش رفت. این کوارتر در پایان با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ به سود فیلیپین تمام شد.
با اینکه شوت سه امتیازی ثانیه پایانی بهنام یخچالی در ثانیه های پایانی کوارتر اول روحیه خوبی به تیم ملی برای ادامه مسابقه و شروع کوارتر دوم داد اما ملی پوشان نتوانستند در حمله توفیق داشته باشند و دوباره میزبان فاصله امتیازی را بیشتر کرد. با این حال کوارتر دوم هم بسیار نزدیک و پایاپای بود و در نهایت این کوارتر با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به سود فیلیپین تمام شد تا میزبان در نیمه نخست ۳۹ بر ۳۵ به برتری برسد.
در نیمه نخست بهنام یخچالی و میثم میرزایی ستاره های تیم ملی بودند که با عملکرد خوب خود در حمله و دفاع نقش زیادی در روند صعودی تیم ملی ایفا کردند.
در نیمه دوم شروع ایران بهتر بود و توانست اختلاف را به حداقل برساند. میرزایی که عملکرد خوبی در این دیدار داشت بالاخره توانست ایران را به فیلیپین برساند و بازی ۴۲ بر ۴۲ برابر شد و در ادامه، یخچالی ایران را پیش انداخت اما برتری تنها چند ثانیه دوام آورد و موتور روشن جیسون کاسترو بهترین گارد راس آسیا در سال ۲۰۱۵ با شوتی سه امتیازی روشن شد و دوباره برتری را به فیلیپین داد. در نهایت کوارتر سوم با نتیجه ۱۵ بر ۱۵ برابر تمام شد.
کوارتر چهارم بازی کاملا به سود فیلیپین بود و تیم ملی در آستانه از دست دادن مسابقه بود که شوت سه امتیازی محمد جمشیدی ایران را در مسابقه نگه داشت. او با دو پرتاب آزادش دوباره رقابت را برابر کرد و بازی ۶۰ بر ۶۰ شد.عملکرد خوب دفاعی ایران در این کوارتر باعث شد تیم ملی از حریفش برتری پیدا کند اما در دو دقیقه پایانی بارها و بارها تیم برنده تغییر کرد و در نهایت ایران توانست ۷۸ بر ۷۰ بازی را به سود خود تمام کند و به بردی خارج از خانه برسد. در کوارتر چهارم نیز ایران با نتیجه ۲۸ بر ۱۶ به برتری رسید.
تیم ملی پنجره پنجم را با یک باخت و یک برد پشت سر گذاشت و با توجه به دو پیروزی برابر فیلیپین در دیدارهای رفت و برگشت حضورش در جام جهانی ۲۰۱۹ قطعی شد.
پنجره ششم انتخابی جام جهانی اسفند برگزار می شود و تیم ملی ایران میزبان استرالیا و ژاپن خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا