گردشگری زمستانی در استان اردبیل رونق می گیرد

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رونق گردشگری زمستانی در مناطق مختلف این استان خبر داد.
گردشگری زمستانی در استان اردبیل رونق می گیرد
به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نمین گفت: ۱۰ هفته برنامه در شهرستان های استان اردبیل برای تحقق زمستان بیدار برگزار می شود.
او افزود: در قالب طرح زمستان بیدار، اقتصاد گردشگری و نشاط در استان استمرار یافته و فعالیت های ورزشی مرتبط با زمستان احیا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری نمین و منطقه نمونه گردشگری فندقلو بصورت نهایی تهیه شده و در مرحله تصویب است، اظهار داشت: فراخوان جذب سرمایه گذار برای ایجاد بزرگترین مجموعه گردشگری در منطقه فندقو طی ماه های آینده انتشار خواهد یافت.
او افزود: علاقه به زندگی روستایی و گرایش به بوم گردی در بین گردشگران رو به افزایش است و ایجاد سکونت گاهای بوم گردی در استان و در شهرستان نمین با حمایت این اداره کل در حال پیگیری است.
فلاحی همچنین با اشاره به اینکه نمین مرکز تولید صنایع دستی استان اردبیل است ، اظهار داشت: با اختصاص زمین مناسب نمایشگاه دایمی فروش صنایع دستی در کنار اتوبان نمین ، آستارا با هزینه میراث فرهنگی ایجاد می شود.
وی از فعال سازی مرکز آموزش صنایع دستی نمین ، نمایشگاه دستی عنبران و برگزاری رایگان کلاس های آموزشی برای هنرجویان حوزه صنایع دستی شهرستان نمین در روزهای آینده خبر داد.
او گفت: جشنواره های متعددی از جمله بابونه ، گلیم ، آدم برفی و فندق برای افزایش نشاط احتماعی و معرفی پتانسیل های شهرستان نمین در سال آینده برگزار خواهد شد.
استان اردبیل ظرفیت های قابل توجه گردشگری زمستانی متعددی دارد ، پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا