پورمحمدی: با شعار “وحدت، همدلی و همکاری” به سمت توسعه استان حرکت می‌کنیم

ارک خبر- استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: با شعار “وحدت، همدلی و همکاری” به سمت توسعه استان حرکت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در آیین تودیع و معارفه استانداران آذربایجان شرقی در تالار پتروشیمی تبریز، اظهار کرد: از حسن ظن ریاست جمهوری و وزارت کشور در انتخاب اینحانب به عنوان استاندار آذربایجان شرقی قدردانی کرده و منت‌دار کسانی هستم که در این راه به من دلگرمی‌دادند.

وی در پاسخ به این که چرا این مسئولیت را پذیرفت و با اشاره به علت انتخابش، افزود: در طول ۳۰ سالی که در دانشگاه خدمت کرده‌ام، ۲۰ سالش را در امور اجرایی بوده‌ام و با دردها آشنا هستم و باید قدر کسانی را که دردها را بیان می‌کنند، دانست.

وی ادامه داد: کسانی که این استان را خوب می‌شناسند به من گفتند آستین‌هایت را بالا بزن، ما هم هستیم، اگر تصمیم گرفتم که این مسئولیت را قبول کنم، با تمام توان و با برنامه آمده‌ام.

پورمحمدی با تاکید بر این که “توسعه‌گرا و تحول خواه” هستم، گفت: برای توسعه، دو چیز لازم است که تغییر نگرش و قدرت انگاره‌ها یکی از آن‌ها است، همه الان از مشکلات صحبت می‌کنند، در حالی که طبیعت به خواسته‌های شما پاسخ می‌دهد، اگر با عزم ملی و همه در کنار هم بگوییم که “ما می‌توانیم” ‌موفق می‌شویم.

وی تاکید کرد: دولت اعتدال یعنی همه دست به دست هم دهیم و به مدد دانش و علم، مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: به من گفتند تجربه‌اش کم است، راست می‌گویند، اما شبکه‌ای از نخبگان را برای پیشبرد مسائل توسعه‌ای استان راه می‌‌اندازیم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات امام جمعه تبریز، ‌رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم باید مد نظر قرار گیرد و اگر فقط به مردم احترام بگذاریم، کافی است.

مجید خدابخش، استاندار سابق آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، اظهار کرد: وظیفه همه ما است تا به دکتر پورمحمدی در جهت توسعه همه جانبه استان، کمک کنیم، چرا که این استان، مهم و حساس است.

وی در ادامه با اشاره به رشادت‌ها، شهامت‌ها و نقش تاریخی این استان به ویژه تبریز در تاریخ ایران اسلامی، گفت: ۲۹ بهمن سال ۵۶ که در دانشگاه شیراز دانشجو بودم، در چهلم شهدای قم، در آن اوضاع خفقان، مردم تبریز قیامی جانانه کردند، آن هم وقتی که خواندن کتاب هم جرم بود و هم دانشگاهیان من با عظمت از مردم تبریز، یاد می‌کردند.

وی اظهار کرد: توفیق خدمت به مردم تبریز و این استان، هر چند کوتاه، افتخار بزرگی برای من بود و پذیرش قانون یکی از اقتضاهای دموکراسی است و همه ما سرباز این نظام هستیم، قطعا این خدمتی که من در طول ۱۴ ماه انجام دادم، در شان مردم این استان نبود، از همه مردم این استان طلب عفو دارم.

جواد رحمتی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی که مدتی به عنوان سرپرست استانداری تعیین شده بود، نیز در پایان اظهار کرد: خدماتی که در طول سالیان دراز، انجام شده استان را در وضعیت کنونی قرار داده و همه مسئولان در آن سهیم بوده‌اند، امیدواریم با همدلی و همراهی مسئولان و فرصتی که نماینده ولی فیقه در استان، فراهم آورده است، استان مسیر توسعه را چه بهتر طی کند.

وی افزود: پتانسیل بالایی در استان ما وجود دارد و همه زیرساخت‌ها فراهم است، امیدواریم که دکتر پورمحمدی که از اساتید دانشگاه تبریز و خوش نام هستند، با همدلی، همراهی و همکاری که بین اعضای دولت و تمامی کارگزاران نظام در استان، ایجاد خواهند کرد، به ارتقاء استان کمک کنند.

گفتنی است؛ با مطرح شدن “قانون منع به کارگیری بازنشستگان”، محمدرضا پورمحمدی با حضور معاون وزیر کشور، به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی و از زحمات مجید خدابخش قدردانی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا