تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم انتخاب شد

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم از سوی آژانس همکاری های ژاپن انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، سه شنبه شب در سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم که با حضور میهمانان داخلی و خارجی در کاروانسرای یام مرند برگزار شد، ابراز داشت: این رویداد با اهمیت در کهن شهر تبریز و شهر تاریخی مرمند برگزار می شود، وجود ۱۰ ها کاروانسرا، مساجد، حمام ها و مسافرخانه های بسیاری در استان آذربایجان شرقی به وضوح قابل مشاهده است که اهمیت میزبانی این استان از این رویداد را برای همگان روشن می کند.

وی افزود: تمام اهتمام سازمان میراث فرهنگی این است تا هویت تبریز در مسیر جاده ابریشم احیا گردد و در این راستا با رایزنی های صورت گرفته، تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم از سوی آژانس همکاری های ژاپن انتخاب شده است.

آبدار با اشاره به برگزاری رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ تصریح کرد: این رویداد بین المللی باعث شد یک تحول اساسی در نگرش گردشگری ایجاد شود، در طول سه سال اخیر ۱۸ درصد افزایش گردشگری در استان به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در حوزه هتل ها و اقامت ها میانگین سه سال گذشته ۶۵ درصد بوده و تعداد تخت های هتل های استان از ۷ هزار و ۴۰۰ به ۱۳ هزار افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: در حوزه سرمایه گذاری گردشگری ۸۶۰ درصد توسعه در استان آذربایجان شرقی داشتیم.

گفتنی است، کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم روزهای ۲۳ تا ۲۵ در کاروانسرای یام برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا