کلاهبرداری های اینترنتی ناشی از ضعف فرهنگ آموزشی شهروندان در راستای پرداخت های الکترونیکی و آنلاین است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان

کلاهبرداری های اینترنتی ناشی از ضعف فرهنگ آموزشی شهروندان در راستای پرداخت های الکترونیکی و آنلاین است

رییس پلیس فتای استان اصفهان:

کلاهبرداری های اینترنتی ناشی از ضعف فرهنگ آموزشی شهروندان در راستای پرداخت های الکترونیکی و آنلاین است

به گزارش پایگاه خبری ارک خبر: عصر روز یکشنبه -۲۰ آبان ماه ۹۷- نشست خبری انجمن حمایت از کودکان بهشت با حضور رییس پلیس فتای استان اصفهان در راستای اعلام بی گناهی و متضرر شدن این موسسه خیریه در کلاهبرداری اینترنتی اخیر با سو استفاده از نام این انجمن برگزار شد.
در این نشست سرهنگ مصطفی مرتضوی با اشاره به افزایش ۱۲۶ درصدی جرایم سایبری در نیمه ی نخست سال جاری گفت: امسال نسبت به سنوات گذشته وقوع جرایم اینترنتی خیلی بیش تر و محسوس تر بود و ما با حجم گسترده ی جرایم اقتصادی در فضای مجازی با دو رویکرد برداشت از حساب های مردم و کلاهبرداری روبرو هستیم که ناشی از ضعف فرهنگ آموزشی شهروندان در استفاده از پرداخت های الکترونیکی و آنلاین در فضای مجازی است.
مرتضوی ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه ی جرایم اقتصادی سایبری در شش ماه اول امسال، سوء استفاده از نام انجمن حمایت از کودکان بهشت بود که از نظر معنوی و حیثیتی مشکلات بزرگی را برای این موسسه به همراه داشت و به دلیل سوء برداشت مالی، خیرینی که قصد کمک به این انجمن را داشتند احساس کردند که خود موسسه در حال انجام این کار متقلبانه است.
وی از بارگذاری یک وب سایت جعلی توسط متهم به نام انجمن حمایت از کودکان بهشت خبر داد و تاکید کرد: این موسسه ی خیریه که از جمله انجمن های خیریه ثبت شده در استانداری و مسبوق به سابقه است، هیچ گونه فعالیت اینترنتی ندارد و تمام کارهای آن به صورت سنتی و رو در رو با مشترکان، خیرین و حامیان انجام می گیرد.
رییس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص دستگیری متهم این پرونده که فردی غیر اصفهانی و مقیم خارج از کشور است گفت: متهم این پرونده به صورت غیر قانونی وارد کشور شد و با پیگیری پلیس فتا در استانی دیگر دستگیر شد.
وی افزود: در جریان شکایت از این پرونده اولین شاکی انجمن حمایت از کودکان بهشت با شکایت معنوی بود و سپس ۳۴ شاکی اقتصادی با مجموع ۶۰۰ میلیون تومان در سطح استان اصفهان طرح شکایت کردند.
در ادامه نصر مدیر عامل انجمن حمایت از کودکان بهشت در رابطه با خدمات شفاف و صادقانه ۲۱ ساله موسسه گفت: انجمن حمایت از کودکان بهشت، حامی ۴۵۰ عضو معلول جسمی، ذهنی و حرکتی است. وی افزود: اعضای بالای ۱۵ سال زیر نظر بهترین مربیان فنی و حرفه ای تحت آموزش هفت رشته ی مهارتی هستند و تا کنون ۱۲۰ توان یاب توانسته اند آزمون های فنی و حرفه ای را با موفقیت پشت سر بگذارند و انجمن به دنبال اشتغالزایی برای آنان است.
نصر با بیان این که هزینه های خدماتی و پزشکی توان یابان بسیار زیاد و سرسام آور است ادامه داد: تمام خدمات ما به کمک خیرین رایگان است.

دکمه بازگشت به بالا