رشد ۱۷ درصدی ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از رشد ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی با وجود مشکلات اقتصادی کشور رشد قابل توجهی داشته است، گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ موجب قرار گرفتن تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان مسیر جدید در کنار مسیر‌های سنتی شده؛ به طوری که در سال جاری براساس آمار احصا شده از مراکز گردشگری و اقامتی شاهد رشد ۱۷ درصدی میزان گردشگران ورودی و افزایش تور‌های گردشگری خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در مورد آمار ورود گردشگر داخلی به استان گفت: در شش ماهه اول سال گذشته سه میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر وارد استان شدند که این رقم در هفت ماهه سال جاری با ۴۲ درصد رشد به چهار میلیون و ۴۰۲ هزار نفر رسید.

آبدار ادامه داد: در مورد گردشگران خارجی نیز، در شش ماهه اول سال گذشته ۴۲۰ هزار نفر وارد استان شدند که این رقم در هفت ماه نخست امسال با ۱۷ درصد رشد به ۴۹۳ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در این خصوص تاکید کرد: از میان ۴۹۳ هزار گردشگر ورودی خارجی که از مسیر‌های مختلف اعم از زمینی، هوایی، ریلی و شهر‌های مرزی وارد استان شدند، براساس آمار احصا شده از مراکز اقامتی استان، ۹۸۶۰۰ نفر یعنی معادل ۲۰ درصد از گردشگران ورودی به استان، در این مراکز اقامت داشته‌اند.

آبدار در ادامه از افزایش ۱۱ درصدی اشغال تخت‌های هتل‌ها و ۲۵ درصدی هتل آپارتمان‌ها بدلیل رویداد تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و افزود: میزان اشغال تخت هتل‌ها در سال گذشته ۶۱ درصد بود که امسال به ۶۸ درصد و در هتل آپارتمان‌ها از ۶۸ درصد به ۸۵ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین اشغال تخت هتل‌های آذربایجان شرقی در شش ماهه اول سال گذشته ۶۴.۵ درصد بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۷۶ درصد ارتقا یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا