تفسیر قرآن عملیاتی تخصصی است که به متخصص نیاز دارد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در پیش نشست  همایش دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی مطرح شد

تفسیر قرآن عملیاتی تخصصی است که به متخصص نیاز دارد

 

تفسیر یک عملیات تخصصی است که به متخصص نیاز دارد و همانگونه که فقه و اصول درس خارج دارد، تفسیر هم باید درس خارج داشته باشد

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان،حجت‌الاسلام محسن قمرزاده، دبیر علمی همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در سومین پیش نشست این همایش در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان ابراز داشت: وقتی به عنوان طلبه وارد حوزه می شویم، قرآن اهمیت ویژه ای می یابد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله فاضل لنکرانی می فرماید قرآن هم تاثیر معنوی و هم مادی در زندگی ما دارد گفت: سختی هایی که در حوزه حدیث وجود دارد، در حوزه قرآن وجود ندارد و دغدغه بررسی سند وجود ندارد، چون همه از ناحیه خداوند متعال است وشما مطمئن هستید که همه از ناحیه خداوند صادر شده است.

حجت‌الاسلام قمرزاده با تاکید بر اینکه دلالت های ظاهری آیه را می تواند براحتی تحقیق کرد  در خصوص رتباط طلبه و قرآن اظهارداشت:  آیت الله فاضل لنکرانی برضرورت یک دور مطالعه با تامل قرآن توسط طلبه تاکید داشت و می گفت ما طلبه ها برای قرآن چه کرده ایم و حتی معتقد بود من در طلبه بودن کسی که قرآن را مطالعه نمی کند، شک دارم.

وی ادامه داد: تفسیر یک عملیات تخصصی است که به متخصص نیاز دارد و همانگونه که فقه و اصول درس خارج دارد، تفسیر هم باید درس خارج داشته باشد.

دبیر علمی همایش با اشاره به کتاب قرآنی «مدخل التفسیر» آیت‌الله العظمی لنکرانی که به مباحث علوم قرآنی می‌پردازد، افزود: این کتاب دارای چهارمحور اعجاز قرآن و شبهات آن، قرائات، اصول تفسیر و تحریف‌ناپذیری و شبهات تحریف ناپذیری است.

حجت الاسلام قمرزاده  با اشاره به همکاری مجموعه‌ها و مراکز پژوهشی دیگر در برگزاری همایش مذکور عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲۵ نهاد همکار در این همایش حضور دارند و  پیش نشستی در هند نیز برگزار شد ه است.

وی با بیان اینکه ۲۰ مقاله سفارشی در مورد همایش نیز ارائه شده است عنوان کرد: به همه مقالات پذیرفته شده در همایش امتیاز مقالات عملی ISC اعطا و مقالات برگزیده نیز در مجموعه مقالات به چاپ خواهد رسید.

دبیر علمی همایش اعلام کرد: این همایش در روز ۱۸ بهمن ماه یعنی روز رحلت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی که احیاگر فاطمیه هستند برگزار می شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا