اتاق کره جنوبی در دانشگاه اصفهان افتتاح شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اتاق کره جنوبی در دانشگاه اصفهان افتتاح شد

اتاق کره (Korea Corner) با هدف توسعه همکاری های علمی بین ایران و کره جنوبی روز یکشنبه در دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

به گزارش  ارک خبربه نقل ازایرنا، این اتاق در ساختمان روابط بین الملل دانشگاه اصفهان و با حضور جونگ هیون سفیر کره جنوبی در تهران ، رئیس دانشگاه اصفهان و رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان اصفهان راه اندازی شد.
اتاق کره با توجه به انتخاب دانشگاه اصفهان از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع علمی ارتباط با دانشگاه های کره با هدف توسعه همکاری های علمی بین ۲ کشور در این دانشگاه افتتاح شد.
سفیر کره جنوبی در تهران در مراسم افتتاح این اتاق گفت : همه ما آگاه هستیم اتفاق هایی که در عرصه بین المللی رخ داده روابط ایران و کره را از لحاظ اقتصادی دچار چالش هایی کرده است اما با تکیه بر همکاری و دوستی دیرینه ما از این برهه دشوار عبور خواهیم کرد.
جونگ هیون افزود : در این وضعیت نامطلوب، همکاری و تعامل در زمینه فرهنگی، آموزش و تربیت نیروی انسانی اهمیت بیشتری پیدا می کند و رسیدن به درک متقابل و گسترش تبادلات بین ۲ کشور موجب تعمیق همکاری در زمینه های سیاسی و اقتصادی می شود.
وی با اشاره به اینکه برای آموزش برنامه ریزی ۱۰۰ ساله نیاز است، گفت: این عبارت بدین معناست که باید به آموزش و پرورش نگاهی بلند مدت داشت و نیازمند علاقه و تلاش مستمر است.
سفیر کرده جنوبی در ایران با تاکید بر اینکه تبادلات در زمینه آموزش نقش مهمی در دوستی پایدار و طولانی مدت بین ۲ کشور دارد، گفت : در این زمینه، دولت کره جنوبی عکس ها و منابع مختلفی را در اختیار دانشگاه ها، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی در کشورهای مختلف قرار می دهد و این منابع در فضایی به نام اتاق کره، مرجعی برای آشنایی با این کشور می شود.
جونگ هیون راه اندازی اتاق کره در دانشگاه اصفهان را اقدامی مهم خواند و افزود : در راستای حفظ کیفیت این اتاق، دولت کره هر سال به طور منظم با در اختیار گذاشتن منابع علمی از فعالیت این مرکز حمایت می کند و امیدواریم این مرکز موجب افزایش تعاملات فرهنگی و علمی بین کارشناسان آموزشی، استادان و دانشجویان شود.
وی همچنین با اشاره به برپایی کلاس آموزشی زبان کره ای در دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه اصفهان گفت : تمام تلاش خود را برای اعزام استادان حرفه ای زبان به این دانشگاه به کار می گیرم و از تبدیل شدن این مجموعه علمی به مرکز تحقیقات فرهنگی و یادگیری زبان کره ای با قدرت حمایت می کنم.
رئیس دانشگاه اصفهان نیز گفت : این دانشگاه به عنوان نماینده معین وزارت علوم در بخش روابط بین الملل با کره جنوبی با توجه به سابقه همکاری هایی که با دانشگاه های این کشور داشتیم، انتخاب شده است.
هوشنگ طالبی افزود : با راه اندازی اتاق کره، نه تنها روابط دانشگاه اصفهان با دانشگاه های کره بیشتر می شود بلکه روابط سایر دانشگاه های ایران با کره جنوبی تسهیل خواهد شد.
وی سیاست وزارت علوم را توسعه روابط بین الملل در همکاری های علمی خواند و گفت: مسائل علمی، مرزهای جغرافیایی را به رسمیت نمی شناسد و مشکلاتی که در بخش های سیاسی و اقتصادی وجود دارد نمی تواند بر روابط علمی بین کشورها اثر بگذارد.
طالبی پایدارترین روابط بین کشورها را سیاست علمی دانست و افزود : نمایندگان واقعی کشورها در این روابط، دانشگاه ها هستند و بر همین اساس ما بر تقویت روابط بین الملل در بعد علمی با کشورهای مختلف از جمله کره تاکید داریم.
وی با اشاره به راه اندازی رشته بازی های رایانه ای در مقطع کارشناسی ارشد به طور مشترک با دانشگاه کنیانگ کره جنوبی، خاطرنشان کرد : دانشگاه اصفهان طرح مشترکی در زمینه زیست شناسی با دانشگاه ملی سئول دارد و همایشی با دانشگاه توسانگ در زمینه اسکله های دریایی برگزار شد.
رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه این مرکز با دیگر دانشگاه های کره در شبکه بین المللی راه ابریشم عضویت دارد، گفت : امسال برای نخستین بار درس زبان کره ای در دانشگاه اصفهان با حضور یکی از استادان این کشور ارائه شده است.
جونگ هیون سفیر کره جنوبی در تهران که با هیات ۱۵ نفره به اصفهان سفر کرده است امروز در نشستی با فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در زمینه همکاری با شرکت های کوچک و متوسط حضور خواهد یافت.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۵ دانشگاه اصفهان را به عنوان مسئول کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری های بین المللی با کشور کره جنوبی برگزید.
دانشگاه اصفهان با حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
کره جنوبی با حدود ۵۰ میلیون تن جمعیت حدود ۵۰۰ دانشگاه دارد که تعدادی از آنها در جمع ۵۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا